Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

det pyser i tryckregulatorn hel klart, det hemulen skriver är ju intresant jag har ju faktiskt ett litet spänningsfall där men har ju iofs provat med direktström utan resultat, men jag kan inte mäta vidare just nu för idag hände en liten olycka jag skulle montera ännu en jordfläta när jag slipa rent en fläck på karrossen då explodera batteriet, tur jag hade ögonskydd, kläderna var bara att kasta o in i duschen
hansi skrev:det pyser i tryckregulatorn hel klart, det hemulen skriver är ju intresant jag har ju faktiskt ett litet spänningsfall där men har ju iofs provat med direktström utan resultat, men jag kan inte mäta vidare just nu för idag hände en liten olycka jag skulle montera ännu en jordfläta när jag slipa rent en fläck på karrossen då explodera batteriet, tur jag hade ögonskydd, kläderna var bara att kasta o in i duschen
Shit , vilken oflyt :shock:
Hade du motorn igång när det hände ? Man är ju rätt avtrubbad för alla VARNINGAR i diverse manualer för risker. T ex gaser från uppladdning av batteri ... Annars var det väl maximal otur med explosion ifall den inte laddade. Aldrig hört om det ??:-/
Spontan explosion :-O)
nej motorn var inte igång jag får ingen gnista just nu, jag slipade med vinkelslipen på balken bredvid batteriet jag var aldrig emot batteriet men det blev väl nån konstig ström när jag slipade, det blev en rejäl smäll hela ovansidan av batteriet flög i tusen bitar, har heller aldrig hört talas om nåt liknande
hansi skrev:nej problemet kvarstår jag snodde ett batteri från båten nu och prova men samma sak jag får fortsätta på söndag imorn blir det fiske
Fiske låter bra :)
Alltid bra att koppla bort felsökningen ett tag och vänta på nya ideer he he
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Tack för tipsen, tror att jag satsar på[…]

Felkod P24C6 Partikelsensor

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&a[…]

Elpriset