Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Blir dubbelt upp nu!
Jo, jag gick ut för att kolla så mitt ena jordfel kunde påverkat funktionen på farthållaren!
När jag bromsade så började glödljusen lysa i extraljusen (dock inte ordinarie positionsljus (PO)

Men, jag testade att rycka lite säkringar!
När jag tog bort säkring 24 (Glödtrådsvakten, bältespåminnare, m.m m.m), så fortsatte "trasig lampa"-lampan lysa - den har lyst sedan jag LED-konverterade :roll:
Cruisen fungerade inte heller då

Men, jag tog sen bort säkring 3, "bromsljus och lampvrede" stod det på den - jag vred om så bilen blev kolsvart - då slocknade glödtrådsvakten och farthållaren fungerade!!!! Tills jag vred om så bakljusen tändes, då dog den :lol:
Så, på något sätt så får farthållar-relät tjuvström på någon av ingångarna när bakljusen är tända

Då är frågan, vart ska jag börja leta nu då?!

Jag har kommit fram till:
När säkring nr.3 var borttagen så hade inte bromsljuskontakten någon strömtillförsel ö.h.t, alltså fick inte relät till farthållaren någon ström på ingång B6!

Det går alltså, på något sätt, ström igenom bromsljuskontakten!
Kan det vara så att denne behöver justeras på något sätt?!
Det som är märkligt är att bromsljusen fungerar som dom ska, det talar emot att det är kontakten...

Ahaa det visste jag aldrig. Jag har alltid bromsat[…]

Volvo car UX

Ofan det där har jag inte lagt märke til[…]

Har bytt de flesta delarna utefter kabelhärv[…]

Fel kategori här för din bil tyvärr[…]