Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Vid en sökning hittade jag denna
https://www.l-m-r.se/p/volvo/850/motord ... XoQAvD_BwE
(sidan tar lite tid)
Det verkar som den finns på andra modeller också, 850 visste jag hade en sådan. Men 240??
Kolla på (alla) slangar (vakuum) till och från insuget, särskillt noga till trycksensorn och bromsservon. Har du AC så kolla om du har läck på vakuumtanken. Koppla loss och plugga en slang i taget och prova
Hej och stort tack för alla information.
Den vita (beige) tunna plastkabeln som går in i insuget är avbruten,
precis där röret går in, men då det inte är min bil har jag inte haft koll på detta.
Den slangen går till en "styrenhet?" uppe vid vänster fjärderben.
Vi testade igår med och utan luftmassemätaren inkopplad och det var skillnad.
Det enda vi gjorde med den vita slangen var att täppa för hålen där med ett finger med det
gjorde ingen skilnad, ser svårt ut att att laga då röret är av precis vid kanten på muttern.

Oerhört tacksam för dina råd ska du veta, TACK ;-)
Så.
Nu är följande bytt och den startar inte i alla fall, jo, den hostar till med startgas.
Bränslepump.
Relä bränslepump.
Bränslefilter.
Relä spridarna.
Tändstift.
Luftmassemätaren (kontakt)
REGINA SYSTEM PÅ BILEN.

TAR TACKSAMT EMOT ALLA TIPS!!!!!!!!!!
:-(
Hej allihop.
Någon sa att det till stor sannolikhet berodde på impulsgivaren till vevaxeln.
Var nu och köpte en sådan och satte dit den, men inte, bilskrället strular fortfarande.

Men nu jag kommit lite längre nu i alla fall.
När jag startar pumpen 5-6 gånger för att bygga upp ett tryck innan jag vrider om tändningen, då startar den upp.
Den går i ca 3-4 sekunder innan den hostar till och dör igen, som soppatorsk.

En bekant som skulle lossa skruven på bränsleröret som sitter på railsen tog i så att röret veckade sig efter kopplingen (1).
Kan det vara detta som spökar nu?
Funderar på om man kan kapa av bränsleröret på railsen (1) och koppla på bränsleslangen där (2) istället?
Oerhört tacksam för tips.

MVH Mikael.
Bilagor
745.jpg
745.jpg (342.73 KiB) Visad 292 gånger
En frisk pump och bränsleledning bygger upp tryck med en gång (2 - 3 varv med startmotorn). Min 745-a har inte den "funktionen" (alltså att pumpen går vid tändning på) men startar (varm) utan tryck i systemet på mindra än 2 motorvarv. Är den kall (minusgrader) kan det behövas 4 - 5 motorvarv.
Har du kollat hur fort det pumpar ut 2 - 3 dl i "retur till tank" ledningen.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]