- tor 17 maj 2018, 19:22

tråkigt nog läcker det lite vid "slittsarna" trots avgaspasta, kanske ska dra åt hårdare? läcker väldigt lite men det finns där.
sen läcker det vid katten och "trattarna". men jag har skadat en tratt kom jag ihåg när jag var tvungen att fixa en bult som gått av vid grenröret. så där får jag nog göra en fuling i form av slangklämma och lagnings pasta emellan, funkade utan klämman förra gången men då lossnade det bitar efter ett tag av lagnings pastan, klämman bör hålla det på plats bättre. får byta det också sen men det är för fint fortfarande, dessutom kostar en ny kat en del.
nåja det är en dag imorgon också!
lennarte skrev:volvo740sugmotor skrev:där blir det svårt att får det tätt men det ska nog gå med biltemas ljuddämpar pasta, funkade förra gången.Ny ring, nya skruvar/muttrar så det går lätt och slippapper så det är helt rent från sot och rost så funkar det. Jag brukar montera ihop allt löst och denna skarven sist, så hänger katen rätt. E.v stöd med en domkraft under katen och sedan drar jag fast alla skarvar med början med denna skarv och sedan fortsätta bakåt.
tråkigt nog läcker det lite vid "slittsarna" trots avgaspasta, kanske ska dra åt hårdare? läcker väldigt lite men det finns där.
sen läcker det vid katten och "trattarna". men jag har skadat en tratt kom jag ihåg när jag var tvungen att fixa en bult som gått av vid grenröret. så där får jag nog göra en fuling i form av slangklämma och lagnings pasta emellan, funkade utan klämman förra gången men då lossnade det bitar efter ett tag av lagnings pastan, klämman bör hålla det på plats bättre. får byta det också sen men det är för fint fortfarande, dessutom kostar en ny kat en del.
nåja det är en dag imorgon också!
Volvo 740 GLE -89 = Fin bilen
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw
Peugeot 107 -05 = Bara går går och går sedan lite till
Saab 900og Turbo T16 -91 = Rostig projekt bil som nu är besiktigad och rullar
TY kanal: https://www.youtube.com/channel/UC6kOID ... QW46S4Jwjw