Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av airflow
Ja, då vet jag att hjulen låser och ABS- fungerar inte alls. Har tvärnitat på asfalt och gjort två svarta streck... Nån som kan ge tips om var jag börjar? ABS-säkringen är hel
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Har du tagit ut felkoder?

Mvh GK
av airflow
Nej felkoder vet jag inte hur man tar ut... vet att det finns nån förklaring kring hur man gör detta men den funkar inte på min bil eftersom det är en 96a...
Användarvisningsbild
av emwtur
tror i o f s att det var ett större problem på andra Volvo modeller - men det finns anvisningar om hur man letar dåliga lödningar i styrenheten ( eller helt enkelt löder om dom)
sök i forumet !
av airflow
Någon skojjare har plockat bort ABS-lampan! Antagligen för att få den igenom besiktningen. Jag satte dit en ny och den lyser naturligtvis konstant... Om jag fattat saken rätt så kopplar styrenheten bort abs funktionen helt om något fel uppstått, oavsett vad. Stämmer detta?
av inkognito
ja säkringen leder ju som vidare spänningen, om den är hel, det är ju vitsen, brinner den, så kapas ju spänningsflödet =)
av airflow
jag är alltså dum i huvet eller... :) Mätte med en sån där kontaktmejsel, jord på ena och andra änden i säkringsdosan... borde jag inte få signal i båda hålen?
Användarvisningsbild
av emwtur
airflow skrev:jag är alltså dum i huvet eller... :) Mätte med en sån där kontaktmejsel, jord på ena och andra änden i säkringsdosan... borde jag inte få signal i båda hålen?
nej men ...
om säkringen är hel så skall du ha samma spänning på båda sidor !
- testa med en annan säkring - byt plats på ABS och någon annan likadan säkring - och mät igen !

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]