Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chickwheels
sicnarf skrev:Det kan vara ditt bränslerelä som har gett upp för det ger såna sympton.Det finns bakom askkoppen och ska bytas
vilket e vilket ?
Användarvisningsbild
av chickwheels
timor skrev:Vad jag kan se på bilden sitter kablarna fel...
satte dem så som jag tolkade det utifrån tidigare svar i tråden, men inser att det e lättare för er som vet, att veta hur ni menar..än för oss som inget fattar..haha
Användarvisningsbild
av timor
Ser rätt ut på skissen ! =)
Snart kanske du kan ändra din "kör" status oxå ? ;)
Användarvisningsbild
av chickwheels
MrSimson skrev:
timor skrev:Vad jag kan se på bilden sitter kablarna fel...
tycker det ser ut så jag med. den du har satt närmast torpedväggen ska längst mot fronten enligt mig. dvs den som är tom nu. Men ja kan ha fel.
jag har lånat den kabeln för att se om den fungerade jämfört med den andra kabeln som e borttagen nu..
spelar de någon roll om en kabel e borta medans man försöker starta bilen? borde inet bilen iaf kunna starta och gå (men illa) på 3 burkar ?
Användarvisningsbild
av chickwheels
timor skrev:Ser rätt ut på skissen ! =)
prima, då skyfflar jag mig ut i snön och tänder en tändsticka för ljus o byter plats på skiten :S
nån som vill komma o värma mig ?? :S:S:S:S:S
Användarvisningsbild
av chickwheels
timor skrev:Ser rätt ut på skissen ! =)
o de jävliga är, att de e inte min bil :S men jag ska tydligen mecka me skiten.. karlsloken (mammas kille) "orkar inte" :evil: :evil: :evil:

min nissan micra står i angered med inslagen ruta o rostar sönder :(:(
var tvungen att dumpa den där med läckande vattenpump.. kändes lite som låten i macken.. det e vattenpumpen Gärd, det är vattenpumpen Gärd...
snyft :(
Användarvisningsbild
av timor
Tvinga igång volvon och utför en bogsering, sätt "karlsloken" i micran för och ratta. Ska tydligen vara myggfritt ute nu ;)
Användarvisningsbild
av chickwheels
Lägesrapport.

Kablarna på plats, dock är ju fortfarande en av dem kass...
bilen startar icke.
Bild

Tog några bilder. Markera gärna och påpeka vad jag kan testa och byta eller pilla på m.m

Har även en bild på reläerna, tydligen ska bränslerelät fungera, det är bytt av "någon som kan"...

Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 1 chickwheels, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av chickwheels
timor skrev:Tvinga igång volvon och utför en bogsering, sätt "karlsloken" i micran för och ratta. Ska tydligen vara myggfritt ute nu ;)
bogsera en kass micra 36 mil någe.. ;)
haha
njaaaa
blir rätt kallt :S
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivit […]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]

Vidan funkar väl bara till max 15..