Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 1314
Har fått ett problem i min 940 -98 efter det att jag bytte värmepaketet. Nu så kommer det ytterst lite varmluft jämfört med förr och det tar väldigt lång tid innan det blir jämnvarmt i kupén.

Är det nån som har nån idé om vad det kan vara och vad jag kan göra åt det?
Användarvisningsbild
av 1314
Aha, väldig luddigt skrivet ser jag nu :oops:

Fläkten blåser som vanligt men luften är inte lika varm som förr, kör på full värme hela tiden, känns också som att temperaturen varierar lite.
Kan ju vara något skräp i en av slangarna. T.ex att innersidan av slangen har fläkt upp sig när du tryckte på den på röret och nu sitter det som en "strypventil" och bromsar vattnet.
Kolla också så inte slangarna blivit skiftade. Förr var det väldigt noga att dom kopplades rätt. Annars blev det ojämn och svag värme

Mvh
Lennart
Användarvisningsbild
av 1314
Jo luft i elementet är det säkert men det borde väl lufta ur sig självt när man kör?

I alla fall så upplever jag att det blev bättre efter att jag varmkörde motorn och sedan öppnade locket till expansionskärlet. Får se till vintern igen hur bra värmen är, nu börjar ju kylan försvinna där jag bor.

Laddade också ner 5.0.5 OTA, och uppdatering[…]

Friskluftslang

Vad menar du med "friskluftslang"?

Det är väl en centerhögtalare (inte[…]

@Erik Å , Tusen tack för tipset, jag […]