Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av zikzak
Hej!
Ja har en 740-88 med insprutning som helt plötsligt börjat gå riktigt dåligt, den spottar o hackar på tomgången samt att den vandrar från 500 till 2000 varv typ, sen e den svag när man kör den på låga varv, varvar man upp den ordentligt så går den lite bättre men inta alls bra. Ibland dör den på tomgång oxå. de är dock aldrig nåra problem att starta den igen.
va kan de vara för fel? va e de första man ska kolla? har kollat stiften o lite slangar efter läckor men hittar inget =(

Tacksam för tips =)
av core2max
...detta känner jag igen - har liknade upplevelser med min egen 740 -88 med en B230K-motor.

Har gått över varenda liten vakkum-slag - vad är nästa sak att kolla?

Tips är varmt välkomna :D
Användarvisningsbild
av Cerwin
Tändkablar? Lambdasond?
av core2max
Jag kanske har hittat felet...

När jag tittade ned i förgasaren så hittad jag en vipp-arm, mot torpedväggen, som hoppat ur sitt fäste.

Se - http://www.misab.se/2b5skiss.jpg , mitt emellan 23 och 24 ser man den vipparm jag pratar om (den syns även till höger).

Verkar som att denna kanske har något med automatchoke:en att göra - eller så funkar bilen nu eftersom det blivit plusgrader igen.

Vi får se om det blir några minus snart igen - annars får jag vänta till nästa vinter och fortsätta felsökningen :???:

Volvos egen lastgaller passar bara till andra rade[…]

Volvo car UX

Kan de inte bara skicka ut den nu haha. Vet ej om […]

XC60 MY27

Nu har även V60 blivit my27. Max 335 hk. T8[…]

Fick sålt mina gamla 18" igår, sa[…]