Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av frimo
Hej har fått problem när den ska starta ibland ,vissa tilfällän får man prova upp till 5 ggr innan den startar och nån gång startar den direkt .Gjorde byte på rotor fördelare stift tändkablar o luftfilter i maj månad,Men nu börjar frugan bli orolig när hon ska köra.Finns det någon avläsare av felkoder i motorrummmet hittar ingen som det fanns på min 93 a.
Bytte B-pumpsrelä till volvo orginal i november Mvh frimo. :???:
av sicnarf
Fick du startproblem efter byte av stiften? Eller hade du problem redan innan bytet? För jag misstänker att det kan vara tändstiften som är problemet. Köp Volvo original stift och testa.
av frimo
White skrev:Näpp! Finns ingen felkodläsare i motorrummet, sitter ett uttag i mittenfacket mellan sätena.
Ska kolla imornnFM jobbar nu i kväll tack för svar
av frimo
sicnarf skrev:Fick du startproblem efter byte av stiften? Eller hade du problem redan innan bytet? För jag misstänker att det kan vara tändstiften som är problemet. Köp Volvo original stift och testa.
Ska kolla stiften imorgon problemen började i somras alltså efter bytet.Ångrade att jag inte köpte orginal .Tack så länge
av frimo
Har idag bytt stift til volvo orginal samt sprayat/regjort kontaktstyckena på luftmassemätarn + insprutningskontakterna skall prova en vecka och återkommer med resultat.frimo
Bensinpriser v2

Lär bli värre.. :bored: (MeidasTouch) […]

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]