Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ErikGidmark
Hej!
Har bytt motor i min 740, tog en b230f och tillhörande elsystem från en reservdelsbil, men nu hittar jag fan inte kontakten till bränslepumpen?! blir helt jävla galen, så jag undrar hur man annars kan koppla den? Följa kablarna från relä? Har ej bilen hemma, har bilen uppe hos tjejen.. Bränslerelät är vitt va?
Användarvisningsbild
av lennarte
På dom allra flesta B230F motorer sitter det Bosch LH2.4 tänd och bränslesysten (LH2,2 tidigare) med 2 bränslepumpar (en liten i tanken). På dom sista (-91, -92) sitter det (ibland) Rex/Regina. Det systemet har bara en pump (sitter i tanken). Rex/Regina känns lättast igen på tändspolen, den ser helt annorlunda ut och sitter på vänster sida (förarsidan). Är det ett sådant system du har finns kanske inga kablar där du letar, utan dom ligger bak vi tanken (om du bytt hela härvan). Då kanske man kan förlänga dom till där pumpen sitter.

Mvh
Lennart
av Rådlös
En fråga bara. Du skall väl använda insprutningssystemet som det är? Jag reagerar på när du skriver B230K, en förgasarmotor. Medan B230F är en insprutningsmotor.
Bränsletrycket till en förgasarmotor skall vara ca 0,2 Bar. Bränsletrycket på en insprutningsmotor skall vara 4 - 5 Bar.
Bensinpriser v2

Lär bli värre.. :bored: (MeidasTouch) […]

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]