Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av FAzpZoderberg
Tjena, har ett problem med min 740 -88 (b230f) ska försöka beskriva problemet så utförligt jag kan.

När bilen är kall, då går den jättebra.. Man kan köra tills den börjar komma upp mot 90° i motorn. När man kommer upp i denna temp så börjar den bete sig nästan som att man inte har nå bränsle kvar... Vad kan detta vara? Trasig soppapump? Eller är det något med tändningen?

//Fabian
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Börjar den hacka när den blir varm? Mer och mer intensivt med tiden? För att slutligen dö? De gånger jag haft problem med hackande motor på detta sätt har det löst sig med byte av rotor och fördelarlock.
Jeppe940 skrev:Börjar den hacka när den blir varm? Mer och mer intensivt med tiden? För att slutligen dö? De gånger jag haft problem med hackande motor på detta sätt har det löst sig med byte av rotor och fördelarlock.
Ja det börjar när den kommer upp i arbetstemp, går hur rent och fint som helst innan det.
Lägger en video här så ni kan se hur den går just nu..
Bensinpriser v2

Lär bli värre.. :bored: (MeidasTouch) […]

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]