Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo21
Hej! Sitter nu här och är helt lost.. Jag hade problem med min bränsle pump så jag tog ur den ur tanken, och skulle sätta i en ny, testade då den gamla på ett batteri, och den gick hur fint som helst! Satte då tillbaka den gamla, och den funkade inte igen.. Drog då kablar till den och satte på ett externt batteri. Då gick pumpen. Så jag bytte jord till pumpen och den gick hur fint som helst! Drog ut och åkte en liten bit för att få dne varm vilken den blev. Senare på kvällen skulle jag egentligen åkt ut igen, men struntade i det, tyvärr några minuter försent, jag startade bilen, och stängde av den nästan direkt. Så när jag kom ut dagen efter ville den inte starta.. Lyssnade efter pumpen och den gick. Så jag drog fram och tillbaka på tändingen ett par gånger för att skicka in lite bränsle, Då verkade den bli sur istället. (Min tur....) Drog ur stiften och torkade dem, allt gick fint. Tänkte då att jag kunde vänta tills dagen efter med att försöka starta igen, efter ett antal försök. Dagen efter gick inget bättre. Så jag hällde i en liten liten bit med motor olja i varje tändstifts hål. Hjälpte inte det heller.. Sen så slutade jag att höra pumpen, tyckte det var lite konstigt.. Så jag kollade fuelrailen och där fanns det ju bränsle.. Testade iallafall starta med startgas då jag tänkte att startgasen borde ju dunsta bort en del utav bensinen. Då gick den igång.. I någon sekund för att sedan dö. Då drog jag lite på bränslepumpen igen med ett annat batteri, så den fick gå lite. Provade att starta igen och den var helt död. Så..

Bilen får gnista, bensin, (till spridarna iallafall) men startar inte, enbart på startgas.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Startar motorn på startgas men inte annars är det problem med bränslesystemet. Om jag minns rätt så har du endast en bensinpump och den sitter i tanken eller om du kanske har en motor med LH Jetronics som då har 2 pumpar. Om du endast har den som sitter i tanken så kan det vara ide att byta ut den, du bör nog byta bränslefilter också.

Mvh GK
Bensinpriser v2

Lär bli värre.. :bored: (MeidasTouch) […]

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]