Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tänkte svetsa ihop ett fjäderbensstag imorgon, de vet jag ska vara helt stumt. Men tänkte även göra ett motorstag, för att få ner vridet motorn får
när man gasar, den rör på sig ganska mycket, jag vet att byta motorkuddar är ett alternativ, men tänkte svetsa ihop ett motorstag också.

Men frågan är, ska det vara helt stumt? eller någon fjädring på det? tänkte om det blir för stumt så inte motorn kan röra sig alls?
Kalltkaffe skrev:Tänkte svetsa ihop ett fjäderbensstag imorgon, de vet jag ska vara helt stumt. Men tänkte även göra ett motorstag, för att få ner vridet motorn får
när man gasar, den rör på sig ganska mycket, jag vet att byta motorkuddar är ett alternativ, men tänkte svetsa ihop ett motorstag också.

Men frågan är, ska det vara helt stumt? eller någon fjädring på det? tänkte om det blir för stumt så inte motorn kan röra sig alls?
Med ett stumt motorstag kommer det bli ett jäkla liv, ingen hit. (om man inte bygger racerbil)

.

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag frå[…]

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]