Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rostigvolvo
har en 945a llt som har börjat o dra ur batteriet o om jag drar ur säkring 1,2 ,4och 5 så slutar den dra ström blir inte klok på detta kan det vara orginal larmet som krånglar??? för det slutade funka för ett tag sen vet inte var det sitter o har inte rivit så mycket i bilen, har inte monterat nått extra eller så heller så är det nån som har nått förslag var jag ska leta?????
Användarvisningsbild
av Jeppe940
Har du dragkrok på bilen?
Det är inte helt ovanligt att släpvagnskontakten blir risig, särskilt i vintertider. Det kan ge alla möjliga lustiga fel som t.ex. blinkers som hoppar på mitt i natten.
Det kan ju vara värt att kolla.
av Rådlös
Du har ju kommit så långt att du har ringat in felet någonstans på 4 säkringar. Lossa minuspolen på batteriet. Koppla in en amperemeter mellan kabeln och minuspolen. Ställ instrumentet på Max Ampere, brukar vara 10 Ampere på multimetrar. Ta ur den första av dom misstänkta säkringarna. Läs av instrumentet. Slutar det inte dra ström så sätter du i den igen och går du till nästa säkring. På den säkringen där det slutar dra ström har du felet. Kolla upp dom förbrukare som är kopplade över den säkringen. Det står vid säkringspanelen eller i instruktionsboken. Mät spänningen på varje enhet för sig. Den som har spänning när den inte skall ha det (bilen är avstängd) är den som felar.
av rostigvolvo
jo de e så jag gjort ström förbrukningen sjönk lite för varje säkring jag drog ,säkring 1 är bensin pump o engine control o 2an är central lås 4an är stop lyse o immobilizer (som jag inte har) men troligtvis är larmet kopplat på den för bilen stannar om den dras ur... o 5an e klockan o diverse lampor i dörrarna . (att klockan drar ström e ju så klart normalt men drog den för att lättare se när de blev 0) jag tänkte samtliga borde ha kontakt med larmet så jag tog ner handfacket o drog ur larmenheten men inget hände drog lika mycke ändå så inte de iallafall..... några förslag på vad man kan göra mer??? har jag missat nåt relä till larmet???
av rostigvolvo
glömde ju säga att släpvagns kontakten misstänkte jag först för den va inte vacker så jag klippte av kablaget till den men de hjälpte inte.... men ja fick iallafall en anledning o köpa en ny kontakt...=)
av rostigvolvo
har jag gjort en tanke vurpa??? ingen som har nått mera förslag vad de kan vara för fel??? tacksam för hjälp börjar bli drygt o rycka säkringarna på kvällen nu för o få igång den på morgonen........
av NilsO
Vilken årsmodell är det? Och hur stor ström drar den sammanlagt och genom varje säkring? Med de svaren blir det lite lättare att komma med förslag. Mvh
Nya skärmarna

Förlåt!!!! Jag var så inne i t&au[…]

Då du bytte på en Volvo-verkstad s&ari[…]

Hur håller ni era skivor rena på lad[…]

Elpriset

243 av 1731 är ju ganska stor del änd&a[…]