Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Eicniv
Hej. Jag har ett volvo-emblem på bakluckan som ser tråkig och ful ut. Jag undrar om man skulle kunna lacka om den i silver igen? Vad ska man använda för lack och någon som vet om det blir bra? Eller ska man försöka komma åt nya emblem som för övrigt är ganska svårt?

Tack för att ni läser detta och jag är mycket tacksam för svar

Med vänlig hälsning
Användarvisningsbild
av päpplet
Volvo emblemet till bakluckan är nytillverkat i kina och har inte alls samma finish som originalet. Är nästan en mattblästrad yta :(

edit: kostar 206,25 nytt hos volvo, art nr: 1369001
Användarvisningsbild
av Nexus
F*n jag såg en sida på nätet som sålde emblem i orginal finich men kan bannemig inte komma på vilka som sålde det. Har snart ryckt av mig allt hår på skallen :x
av Candypig
Köpte ett 940 emblem nytt på Tradera, sitter dock på jobbet så har ingen bild här, skickar in en ikväll, är oxå ute efter själva volvo emblemet på vä. sida bagageluckan, men vill ju inte ha ett med dålig ytfinish, det ska ju vara blankt och fint :).
Båda 17-år gamla original emblem är ju numera lite naggade i kanterna och börjar förlora "kromet".
av Eicniv
Kanske hittar någon på skroten annars som ser bra hyfsat bra ut... Jobbigt att man behöver 740_SE emblemet. Den är lite ovanlig :-s
Bromsar på S60

Det som jag tycker är konstigt är dels[…]

Läckage koppling v70 II

Iallafall på äldre V70 så g&arin[…]

Kanske dags att byta oljan i Haldexkopplingen? Fil[…]

Om det är kabelfel så vet jag inte om d[…]