Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av förALLTIDvolvo
tjo! :)

Har nyligen köpt en 740 -88 där vänster framskärm troligen är bytt. den tocken som gjorde det har visst klämmt kontakten till blinkersen så jag klippte av sladdarna för att skarva dom. Och där börjar problemet, ingen ström på någon av sladdarna så jag följde sladdarna till en stor svart kontakt under ratten som man kan dela på men inte där heller fanns ström på dom sladdarna. :???:

Sen gick sladdarna in i en stor härva bort mot säkringarna och där blev jag av med dom :o
Någon som har en anning om problemet, alla andra blinkers lampor funkar :D
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Fungerar vänster främre blinker så finns ström fram till kontaktstyckena vid vänster A-stolpe. Kabeln du söker är grön. Det finns två kontaktstycken vid stolpen och grön kabel går genom bägge, från det undre kontaktstycket går kablar till vänster främre samt vänster sidoblinker.

Fungerar den blinkande pilen på instrumentbrädan?

Mvh GK
av förALLTIDvolvo
tack! det löste sig nu när jag fick reda på att sladden är grön :)

mindre bra är att jag klippt av två oskyldiga sladdar :(
dom två är vit/svart och brun/svart som jag misstänker går till saken som känner om dörren e öppen eller stängd, vet du? :D
av förALLTIDvolvo
det är väldigt svårt att komma till med något att klämma en kabelsko med så jag tänkte att om det inte är till något viktigt så sätter jag bara lite el-tejp på dom :wink:
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du tycker inte att den automatiska innerbelysningen är så viktig då :) ? varför inte göra en ansträngning och fixa det på ett tillförlitligt sätt så slipper du reta dig på det sedan.

Mvh GK
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]