Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej jag har en V90 98-.Problemet jag har är att det är svårt att få i treans växel,det känns som att spaken inte riktigt hamnar i rätt läge,men om man trycker till ordentligt så går det oftast bra.
Tror inte det är synkringarnra för då borde det väll alltid skrapa när man fösrsöker få i trean,men det gör det nästan aldrig.Kan det vara någon bussning i spaköverföringen eller något liknande?Lådan som sitter i är en M90L2.Tänkte även byta olja i lådan men hittar ingen påfyllnings plugg eller nivå plugg.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kan vara synkringen. Ett oljebyte kanske kan göra lite nytta men förvänta dig inga underverk. Castrol smx-s är bra för synkringarna.
Nivåplugg=påfyllningsplugg sitter bak på lådan.
1,75 liter går det i.
av joeharrison
Ok det var trist bara att byta låda med andra ord eftersom det inte finns några reservdelar hos volvo.Provar med ett oljebyte först.Men om det är påfyllnings pluggen som sitter bak på lådan vart sitter då urtappningspluggen?
av Perra N
Påfyllning och urtappning är på vänster sida av lådan, 13 mm skallar som sitter ca 10 cm från varandra i nivåskillnad.

Fick bli en beställning på nya sommard&[…]

Hej Forumet, Vår XC90 Ursula började kr[…]

Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]