Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Jag tillhör en av den som köpte handbromsbackar på biltema och inte fick det att funka...
Jag ljusterade så mycket jag vågade inne i bilen men fick ändå aldrig hjulen att låsa och fick nedslag på besiktningen.
Men sen köpte jag ferodo handbromsbackar och ljusterade igen och fick kanon handbroms. :D
Så numera håller jag mig borta från biltemas handbromsbackar.
av NisseGbg
Tjena alla:
Ny på forumet , men man kan väl lägga in ett litet mess ändå.
Hade samma problem med min -87:a för ett antal år sen

En sak man upptäckte när man köpte vajer till h-bromsen var att den var för lång så h-bromsen tog knappt.

Detta faktum var lika på 3!! vajrar jag köpte på olika ställen.

Vägrade att köpa org då dom inte hade vajer med det äldre infärstningen, utan man var då tvungen att köpa den nyare vajern och expandrar..

Så det sluta med att jag gjorde en loop på vajern och låste den med ett vajerlås.

På besiktningen fråga jag vad han tyckte om min "lösning" ..till svar fick man då..Skiter jag i bara det funkar fick jag till svar :lol:
av evodanne
Fluffen skrev:Jag tillhör en av den som köpte handbromsbackar på biltema och inte fick det att funka...
Jag ljusterade så mycket jag vågade inne i bilen men fick ändå aldrig hjulen att låsa och fick nedslag på besiktningen.
Men sen köpte jag ferodo handbromsbackar och ljusterade igen och fick kanon handbroms. :D
Så numera håller jag mig borta från biltemas handbromsbackar.
Låter ändå "skönt" å höra.. :P
Var får jag tag på dessa?
emblemwraps -crome delete

Ngn som använt dessa och som kan säga bu[…]

Köpa en tidig XC90?

De riktigt tidiga har Volvo on call på 2G/3[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni?? ser inga bilder?

Felkod ecm-2520

Jag har alltid kört med Biltemafilter och har[…]