Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Roos
Har precis bytt kylare eftersom den förra frös sönder imorse :( . NU kyler motorn som den ska MEN det blir ingen värme i Kupén!. Fläkten fungerar som den ska, och jag funderar på om det är något mer som frusit sönder som har med värmen att göra. Bilen är en 745SE -92. Finns det några generalfel som brukar uppstå vid sådanhär fadäser? Termostat? Värmepaket osv..
Användarvisningsbild
av emwtur
Om kylaren frös sönder så är ju chansen stor att du har en ispropp i systemet.
jag skulle försöka få hela bilen uppvärmd ordentligt ( varmgarage ) innan jag börjar byta saker !

/emwtur
Användarvisningsbild
av MoteX740
Om det är fruset i kylaren så borde mycket riktigt vara fruset i ledningarna till värmepaketet också ! råkade också ut för detta men det löste sig med hjälp av ett par kupévärmare på vull fart i ett dygn 8)
av sicnarf
Håller med!Det måste vara en ispropp någonstans som hindrar flödet.Tina up bilen i varmgarage så kan du gå vidare sen.
Användarvisningsbild
av emwtur
glöm inte att kolla upp hur mycket kylarvätskan tål nu- du har ju haft lite sämre blandning i ispropparna och det som varit i kupe-elementet.
se dessutom till att köra en stund så att allt blandar sig
- jag antar att du slog i ordentligt med glykol när du bytte kylare ?

( nej - jag tänker INTE föreslå lämpligt sätt att hälla/blanda glykol - det finns redan en del roliga trådar om det )
/emwtur
Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]

Köpa en tidig XC90?

Bara i fönstershoppingstadiet ännu, men […]

Vatteninträngning i cem är ju tyvär[…]