Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av xenon666
En kompis har en 960-92, och den bränner en tändspole hela tiden, det är samma tänspole för samma cylinder varje gång, vi tog en tändspole som jag har haft till min 965-95, skulle vara samma, men även denna brände, något gör att dom bränner hela tiden, vad kan det vara för fel? går det att mäta upp på något sett?
av 945S
Jag vet inte riktigt hur de där coil on plug spolarna ser ut eller fungerar, men det första jag tänker på är kortis (efter spolen).
Enkelt att mäta. Noll resistans = kortslutning :-).
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Låter som om tändslutsteget för bla den spolen är kass och har spänningen på konstant till den spolen, det brukar bränna spolar rätt snabbt.
Tändenheterna sitter på var sin sida om plenumkammaren.
av xenon666
Tack så mycket för era tips! Ja vi var lite inne på tändslutsteget, men ville fråga runt lite först så vi inte byter en massa i onödan, har inte hur många tändspolar som hellst att leka med :-) har två tänslutsteg liggande från min gamla motor, är väl lika bra att byta ut båda samtidigt och testa.

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Ja, separationen är förvånansv&aum[…]