Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rockabilly_5
tjena ja har en 940 och ja har ett problem .. det kommer in vatten nånstans men vet inte var har kollat golvet är inte hål där har kollat lite över allt där det kan tänkas komma in vatten men det kommer inte in där heller nån som har nått tips ? p.s det är på vänster sida av bilen mattan är blöt :S
Användarvisningsbild
av Claes74
har du kollat nivån på kylarvätskan så det inte är det som läcker i kupèn?
på vänstersidan strax ovanför gaspedalen till höger sitter vattenkranen som släpper på varmvatten till
kupè elementet.
Användarvisningsbild
av Örnen
Hej

Om vätskan/vattnet känns lite halkigt så är det nog läckage i värmekranen eller för att använda Volvo-språk värmekontrollventilen.
Kostar omkring 500kr på Mekonomen. Olika typer och priser med eller utan AC. Kläm åt slangarna innan du lossar något så spiller du inte så mycket glykol i bilen. Se till att motorn är kall så du inte bränner dig på kylarvätskan när du byter.
av Dykaren
Jag kan nästan med största säkerhet säga att det beror på dräneringen som är precis intill torpedväggen där torkararmarna sitter! Där brukar det lägga sig löv och grejer vilket leder till att vattnet rinner in i cupen istället!

Fasen nu ser jag ju att det är båda fram och bak? Ja jag tror att det beror på det ändå!
Volvo car UX

Att man ändrar vår vinter fattar jag me[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Slutfaktura från Mercedes har kommit så[…]

Val av motorolja

Det där med oljor en underlig följetong.[…]

Den stora annons-tråden

@fjohan82 , Ja jösses, kan bli nästa &q[…]