Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Frim
Hejsan, jag har en Volvo 740 b230f manuell från 1989.
Motorn har fungerat bra utan problem tills en dag då jag skulle starta motorn och den helt plötsligt vägrar starta.
Motorn har startat lätt förut utan problem så det här problemet kom ganska plötsligt.

Motorn startar när jag använder startgas sen så dör motorn, så jag antog att det var ett bränsleproblem.

Jag tog bort det vita bränslerelät och kopplade uttag 30 till 87/1 och 87/2 med två små kablar, efter att jag hade gjort det så hörde jag att pumpen börja jobba, när jag vred om nyckeln så startade motorn och gick bra.

Efter detta så köpte jag ett vitt bränslerelä från fabrikatet professional parts Sweden som hade rätt artikelnummer och skulle passa min bil.
Efter att jag installerade det nya bränslerelät så vägrar bilen att starta igen.

Någon som har några tips eller ideer om vad det kan vara för fel? :-)
Användarvisningsbild
av lennarte
Det kan vara så att någon av pumparna är dålig. Hör du tankpumpen när du slåtter ström på 87/2. Kolla jordningen av kablarna på insuget vid skruvarna på spridar röret. Löd fast kablarna i kabelskorna vid minsta misstanke.

Nej det kan inte byggas upp något under/&oum[…]

Motorhuv öppen?

Ett tips är ju att felanmäla via appens […]

C30 T5 turbo problem

Hej! Jag har felkoden 603D Turboreglering samt 280[…]

945-92 Försäkringskostnad?

745 -88B med 16V motorn. IF Skadeförsäkr[…]