Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Zaqee
Min 945 ltt misständer och rycker och grejar i 100 och över på motorvägen. Det är i 2500 varv han håller på. Lika när man står still och varvar 2500 så misständer den
Nya tändstift.
fördelarlock och rotor ser bra ut.
Användarvisningsbild
av lennarte
Är motorn ändrad? Finns det felkoder? Lyser miljö/motorstörnings/felkods lampan? Eller har den varit tänd? Det kan finnas felkoder utan att lampan tänds också. Finns inga felkoder är det tändnings eller bränsle relaterat. Alltså inget elektroniskt fel.
Användarvisningsbild
av lennarte
Min kat är original sedan 1988 och den släpper igenom avgaserna bra. Tittade igenom den när jag svetsade i nya "strosar" fram och bak för typ 9 - 10 år sedan. Då kunde man rakt igenon "flugnätet". Nu vet jag inte hur det ser ut. Var och kollade avgas värdena på bilprovningen för någon månad sedan, man kan (om dom har tid) köra inom och kolla det. Det var helt klart godkänt för en betydligt nyare bil denna 745-a. Kör för det mesta på E85 men det vet ni väl numera
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av lennarte
Har du inga felkoderkan felet vara på sådant som inte kan generera felkoder. Typ tändstift, lock, rotor, kablar. Eller bensin, kvalite, tryck, mängd (filter), BTR eller liknande. Det som belastas mest vid acceleration är ju tändstiften och övriga tänddelar. Dock kan man få felkod om problemen blir så stora att det skulle störa avgasreningen. T.ex om den skulle börja gå bara på 3 cyl. får du felkod på att lambdasonden inte räcker till

Funkar till årsm 2023 enl menyn i Foxwell sc[…]

Vi som beställt EX90

Ahh min säljare sa sensommaren 2024. Men dom […]

Köpråd XC70

V60 2017 och 2018 är lite speciella på […]

Har mätt där nu, och inget volt där[…]