Har tillbringat eftermiddagen med att montera in dom nya p-boxarna till balasaxlar, vevaxel och oljepumpen. Körde även "över" motorn med avfettning och högtryckstvätt. Lade en pappskiva med magnet över cylindrarna...

Sedan "planslipade" jag topplocket med en träkloss med 320 metallslip papper doppat
i fotogenbaserad avfettning. Där var ett liiitet märke på 4-ans cylinder mellan kylkanalen och cylindern så jag slipade ner topplocket nåågra 100-delar (tog några timmar) men det blev bra och märket försvann. Detta var det enda stället som jag med säkerhet kan säga att kompressionen läkt ut i kylkanalen, dom andra ställena jag skrev om innan var toppackningen dålig men jag kan inte säga säkert att det läckt där. Kollade även skevheten, mindre än 0,25 mm längs och ingenting tvärs (max 0,50 längs och 0,25 tvärs). Så nu ska jag se om jag kan få ut ventilerna så jag kan byta ventiltätningarna. Ventiltryckarna fungerar som dom ska (var lite orolig på dom) så nu kör vi snart igen (om någon vecka

...