Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1520561
Har samma problem på min 745-a, bara vid start dock. Bytte servo pumpen för något år sedan utan förbättring. Har senare fått reda på att det kan vara en backventil i styrväxeln som strular, finns ej som reservdel. Min servo fungerar när jag backat ut bilen på gatan. Och fungerar sedan hela dagen. Börja med att byta oljan, sug ut den gamla oljan fyll på ny. Kör någon dag och gör om. Gjorde detta 3 ggr och sedan gjorde jag om det efter ett år ungefär. Fortfarande är oljan inte ren men den borde vara bättre än innan jag bytte.
#1521231
Jag fick den informationen här på forumet för några år sedan och vet inte mer än jag skrev ovan. Min servo fungerar inte på morronen. Men det räcker att backa ur den på gatan så funkar den. Och den fungerar hela dagen, även om jag backar ut den på morronen så funkar den på eftermiddagen. Även om den stått orörd hela dagen.
Jag tror att om man plockar isär styrväxeln så kan man skruva ur den, eller så är det bara en kula i en kanal

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]