- fre 18 nov 2022, 19:38
#1519933
Har en 88b som då får ha 4,5 i co.
Har 7,5 , resten skrivs inte ut då det är en 88a.
Katalysatorn är blåst.
Mätte tändning igång avstängd bil 0,5 volt så det verkar ok.
Men varm bil motor igång så pendlar värdet mellan 5,2 - 5,5 volt.
Är inte detta lite väl högt?
Har felkod 2,2,4 vilket verkar vara tempgivare.
Hörs att den går fett på tomgång och luktar fan även varm (ryker oxå tycker jag).
Osäker om felkoden är gammal .
Kan tempgivaren verkligen skicka upp co halten såpass högt? Därför lambdan visar höga volt eller är den oxå skrot?
Har 7,5 , resten skrivs inte ut då det är en 88a.
Katalysatorn är blåst.
Mätte tändning igång avstängd bil 0,5 volt så det verkar ok.
Men varm bil motor igång så pendlar värdet mellan 5,2 - 5,5 volt.
Är inte detta lite väl högt?
Har felkod 2,2,4 vilket verkar vara tempgivare.
Hörs att den går fett på tomgång och luktar fan även varm (ryker oxå tycker jag).
Osäker om felkoden är gammal .
Kan tempgivaren verkligen skicka upp co halten såpass högt? Därför lambdan visar höga volt eller är den oxå skrot?