Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Bobroy
#1469933
Kollat igen och testat vrida runt kammen. Kollat kamdrev som sitter som det ska.

Tycker nog att oljan är väl tunn och luktar bensin. Mäter kmm och byter olja imorgon.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1469938
Om det är mycket spädd olja kan motorn få bränslengor in genom vevhusventilationen.
av Bobroy
#1469946
lennarte skrev: mån 18 okt 2021, 19:25 Om det är mycket spädd olja kan motorn få bränslengor in genom vevhusventilationen.
Lite så vi hoppas. Helt galet detta
Användarvisningsbild
av lennarte
#1470011
Du är 110% säker på att den inte får tjyvluft någonstans.
av Bobroy
#1470031
lennarte skrev: tis 19 okt 2021, 08:30 Du är 110% säker på att den inte får tjyvluft någonstans.
Märker noll skillnad när vi testat med startgas. Rycker vi en spridare eller tändhatt blir det skillnad så den går iaf på alla, har gnista och soppa.
av Bobroy
#1470395
Plockade bort nedre remskivan idag med hopp om att den stod fel. Glappar mot drevet men borde inte spela nån roll. Kollat och ställt kamrem efter det men ingen skillnad. Vafan är det för fel på liket
av Bobroy
#1470712
Problemet är löst. Intercoolern hade släppt i ena gaveln. Enkelt att se men att komma fram till tog sin tid.

Tack för alla förslag i tråden👌
Användarvisningsbild
av lennarte
#1470722
För att "citera" en TV-reklam som går nu..... Köp en lott :x :x
Hälsa pågen att det var en s--tsak :-D :-D
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]