Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!
Förra veckan så fick jag ett problem med min (Volvo 740 GL 92) bränslepumpen hade tydligen gått sönder, men kunde ej hitta felet och vart snabbt frustrera då jag bytte relät och höll på men med inget resultat. Ilskan försvann ganska direkt när jag insåg att det var 3 kablar i locket till pumpen som förfallit med åren.

Jag Kopplade ihop kablarna med hjälp av ”kabelskor” och hörde direkt att pumpen surrade till, men nu verkar jag istället fått ett större problem..
bilen startar men verkar endast gå på ett par cylindrar, motorn bara hoppar och låter nästan som ett ånglokomotiv är det någon som har den blekaste aning om vad som kan ha hänt?
Tack på förhand!
Kolla så du får gnista på alla stift, byt stift, kablar fördelare och rotor. kanske någon spridare "hängt" sig? finns massor av anledningar men lättast är nog att börja kolla så att du får gnista på alla stift. spridarna kan du koppla ur en åt gången till du hittar cylindern som inte tänder, där bör ingen skillnad bli när du har spridaren i eller ur kopplad så då har du isolerat problem cylindern.
Kolla att du har bra komp på alla cylindrar också..
Går att känna om man drar runt motorn för hand, glöm bara inte att döda tändningen först :-/

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]