Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av erbe
Tjena jag har köpt en 944 98 med Ac,den saknar dock värmereglage.Det är 3st kontakter samt vakumsslangar där den ska sitta,frågan är vilket reglage ska jag köpa Acc eller manuell? Å från vilken årsmodell passar det tro?
Användarvisningsbild
av frasse4
Är det ECC bör det finnas en solsensor i något av högtalargallren på instrumentpanelen (ser ut som en lysdiod). Panelerna ska passa från 740 >89 (kom först på 760) fram till 940 -98, dock så skiljer typsnitt och färg på plasten någonstans efter -95.
Användarvisningsbild
av lennarte
Roade mig att söka efter efter kontrollenheten på nätet och det verkar som att det finns 95% med ECC (med siffror på värmevredet), och resten är AC (blå och röd markering). En hittade jag för bil utan vare sig AC eller ECC, den hade vajrar och inga vakuum slangar och en "skala" utan blå färg och utan siffror. Den för AC kan inte behöva 3 st kontakt stycken för elanslutning, så rent "hypotetiskt" borde du skaffa en enhet för ECC. Alla är samma för alla modeller av 940 från -91 till -98. Även 740 från -90 och 760 från -88
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]