Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av CarlAdam
#1259275
Volvo 760 1990

Servon hackar när oljan blivit varm, har bytt olja utan att det blev bättre. Inga missljud. Någon som vet vad som felar på dessa bilar vid denna symtom?
Användarvisningsbild
av frasse4
#1259368
Har du provat att smörja knutkorset på rattaxeln? Vanligt fel vid hackande servo
av hejpådig7777Volvo
#1259551
Styrväxeln borde vara dålig. Jag bytte styrväxel på min 945:a nyligen. Köpte en begagnad på skroten. Den gamla styrväxeln tuggade när man skulle vända på en parkering. Styrservo pumpen var det inget fel på. Nu fungerar den bra igen sedan jag bytt den. Var tvungen att lufta den flera gånger innan jag fick ordning på den.

Mvh Tobias
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#1260727
Jag sträckte min servorem ngt. då gick sagda symtom bort. Kolla så att remmen inte bottnar i någon remskiva . Det är då dags o byta rem. och ibland 1 eller fler remskivor det är enl min erfarenhet inte så vanligt. Men det ser du direkt när du bytt rem.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1261063
robinb3rgsten skrev:Brukar stå på den som sitter i bilen
Bara dom första 5 - 10 åren :-D
Tyvärr är det ju väldigt olika remmar på olika modeller beroende på utrutning. På,min är det samma rem (2 st) som driver både AC och servopump. Dom är A remmar och är 13 mm breda (nya!!!!) och 1180 mm långa och heter XPA-1180 (Optibelt)

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]

Bruten fjäder framvagn

Inga problem att byta bara ena sidan på de[…]

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]