Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nivenko
#1250945
En grannes 945 ska gå till de sälla jaktmarkerna inom en månad. Jag funderar på om det finns ngt som jag kan ta vara på som passar min /45 GLT 16 v 88b. Det jag funderat på är bkljus, strålkastare och däck. Vad gäller däcken beror det på skick. Vad är det för däckdimension på 945? Om det finns något annat som inte tar upp plats vill jag gärna ha tips.


MVH
Användarvisningsbild
av lennarte
#1250960
Strålkastare, inkl. Huv, blinkers skärmar, grill och allt därimellan passar inte på 740-in med mindre än att du byter allt. Däck och fälgar passar, baklyktor är samma, men har vita blinkers. Jag har sådana på min 745-a, för det fanns inga med gula blinkers att köpa just då.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1251034
Alla säkringar och relä:er. är väl smart att plocka. Bränslepumpen under bilen KAN vara samma (osäker på detta) men den är nog lite bökig att få bort utan att spilla massa bensin. Det är nog inte 16v motorn på 945:an då det var väldigt ovanligt så motormässigt är det nog inte mycket som passar dessvärre. Kolla nummer på luftmassemätare på din innan om det kan vara samma dock.

Dörrklädsel, dörrar och rutor i dörrar är samma.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1251049
LMM på B234F av tidigare modell (-88 - 88B och 89) har en "egen" typ, 010. Den är 3" och motorn har 159 hk. Senare modeller har 2,5" LMM och 155 hk och och den heter då 016. E.v kan tidiga modeller med automatlåda ha en klenare LMM, har för mig jag läst det någonatans. Vet ej om det är 016 då.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1251209
Om inte annat så inbringar en LMM några hundralappar på tradera ;)
av NilsO
#1251303
Om det är 940 med turbomotor så är grenröret ganska eftertraktansvärt om det är helt. De brukar spricka på insidan mot motorn.

(Men på 740:n passar det ju inte.)

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]