Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zappafan
#1180371
Yes, gick lika.... som sagt har ju bytt lite grejor men ingen skillnad...




(bytt tändstift,bränslefilter,luftfilter,tändkablar,fördelare,rotor (kvalitetsgrejor..)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1180400
Du kan prova att koppla ur Lambdasonden. Bakom tändspolen sitter en kabel med en "gummitutta" på, Där under är en flatstiftkoppling på signalkopplingen till Lambdasonden, dela på den och kör en runda, motorstörningslampan kommer att tändas och du kommer att få en felkod. Jag tänker att lambdasonden kanske inte fungerar riktigt ordentligt och kanske lurar boxen. Om den går bättre så är det säkert något som strular med box/Lambda. När du provat (antingen den blir bättre eller inte) så får du nolla felkoden/felkoderna. Du kan göra likadant med LMM-en, det är samma sak där, blir det bättre när det är bortkopplat så kan det vara fel på den delen. Du får nolla felkoderna så det visar 1-1-1 mellan varje "prov". Det är en jämförelse mellan värdena från dessa delar som (till stor del) bestämmer hur boxen ska räkna ut tiderna som spridarna ska vara öppna.
Användarvisningsbild
av Zappafan
#1246747
Ja nu var det ett tag sen man kika in här, men för vetskap var det insugspackningen , den hade halkat ut rätt bra..... :-o men dit med en ny & den går som en klocka igen.. 8-)
Bild
av Arne
#1246854
Ta loss alla tändstiften och jämför färgen på dessa, ser något av stiften annorlunda ut så kan det bero på en avvikande förbränning på just den cylindern.
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]