Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av 0006dewi
Tjena

Har en volvo 740 som är ombyggd till atraktor.
Nu efter 7 månader börjar den hålla på lite konstigt.
Den åker fint och sen plötsligt börja den hacka sig fram och går typ 300 varv på tomgång och hela bilen skakar.
Sen efter 2 km åkte den fint igen efter jag tankade i en dunk bensin för jag trodde det va soppatorsk.
Sen efter 1 mil så börjar den hålla på , på samma sätt men denna gången gick han ej på tomgång.
Den håller på hela tiden efter lite körning så börjr den hålla på några minuter sen går han fint igen.

Vet ej vad det är men gissar på tändningsfel? glapp nånstans. Jag hittar ingenting
Den har ej strulat sista 3 milen nu.

(över 3000 varv när ha går kasst vrkar han gå bra igen men bar över 3000 varv)

Tack för alla svar..
Användarvisningsbild
av lennarte
Det ska inte komma några felkoder för att den är ombyggd. Sätter du i en motor från en annan bil måste du ta med alla detaljer, typ boxar och eldetaljer, från den bilen du tagit motorn från, annars får du aldrig den att gå riktigt. Felkoder får du för att det är något fel, inte för att den är ombyggd.
av nikku96
jag hade samma problem med min 740 med b230k och ja lämnade in min för att få de fixat och de enda som de gjorde va att fixa avgas läcka och rengjorde fördelaren och sen dess så har den inte hackat eller gått ojämt

Hej! Håller på att fixa med min Volvo […]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l[…]

Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]