Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Zigge87
Idag så såg värdena mycket bättre ut.
CO 0.1
HC 34
CO 2500 0.1
LAMDA 1.02
Så nu är den godkänd. Äntligen. Kostade några tusen att få igenom den. Men nu ska den säljas.
av Zigge87
Begagnad kostade ca 1700 plus frakt från Bildelsbasen.se. Och då är den som sagt begagnad. Kändes inte som någon garanti att den skulle funka.
Och bilen har varit pedant skött från början. Med endast 3 ägare. Så för att hålla uppe värdet på bilen så la jag några hundra extra. Så kanske man kan få det man begär av den.
av sicnarf
Såg att de tar 1200 kr för en kat som är 20 år gammal. Det är inte klokt alltså. Då förstår jag din resonemng, Zigge87.
Din gamla trasiga kat kan säkert säljas för pengar också. Har hört att de också är värda en hel del :-)
av Zigge87
Vet inte om jag skulle ens vilja lura på någon den med tro om att den ska funka. Men de e ju synd om dom som försöker komma undan lite billigare och så slutar det dubbelt så dyrt. Min kat va ju 19 år. Och helt slut. Sånt tycker ja inte att dom borde få sälja på Bildelsbasen.se. Man blir ju helt klart lurad. Och så skriver dom att den är utan anmärkning och i fint skick.
Jo, säkert. När den är 20 år och körts över 30k mil.
Användarvisningsbild
av lennarte
Zigge87 skrev:Vet inte om jag skulle ens vilja lura på någon den med tro om att den ska funka
Det var nog inte det som "sicnarf" menade....
Det finns en marknad för begagnade katalysatorer för återvinning av ädelmetaller. Det var säkert det han menade, men kan du kasta en 24mm bussning rakt igenom är nog det mesta av "ädelvärdet" också "gått" rakt igenom... :lol:

Mvh
Lennart
Flexrör till B5254T2 (2,5T)?

Har grovt läckage nånstans i flexrö[…]

Optimering

Jävligt kreativt att kalla en signal-maniplul[…]

text Du har helt rätt. Ha en trevlig helg[…]

V60 T4F ryckig gång och klen.

Jag har en V70 med samma problem. Pendlar mellan 1[…]