PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av KCF717
#1489626
Jag hade en Volvo likbil (enl regbeviset Likfordon)-73, som jag köpte hos en begravningsfirma i Enskede i början på 90-talet. Automatlådan hade rasat, funkade bara att backa. Den var avställd, komplett med kistvagn o gardiner, priset var 1500 kr inkl en fabriksrenoverad automatlåda - det var bara att slå till direkt! Hämtade den med "SolstaSaaben" till bilfirman där jag jobbade, bytte lådan, åkte på Drop In besiktningen - blankt papper! Den var underbar att köra, förlängd 35 cm, så den låg som ett strykjärn på vägen. Utmärkt att ha när man som jag åkte land o rike runt på hundutställningar, gott om plats att sova, lampor i taket o gardiner runt om. Underbar bil!
Användarvisningsbild
av lennarte
#1489641
KCF717 skrev:SolstaSaaben
Det var länge sedan man hörde om den.... :-/ :-D
När dessa var nya så cirkulerade det en historia om någon som polisen stoppade och ville bötfälla för fortkörning för han kört fortare än 80 km/tim på motorvägen. Gissa om polisen blev snopen när han kom på att Saaben inte hade något släp.... :nerd:
nedladdning (2).jpeg
nedladdning (2).jpeg (6.1 KiB) Visad 1097 gånger

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]

2 nya sommardäck fram 2 till på plats […]

Bullerbyn Skickat från min SM-G970F via Ta[…]