PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av TRavens
#610125
hakano skrev:Om du tittar ner i förgasarhalsen ser du inte en gjuten klack där då en bit ner? Har för mig det är dit nivån skall nå.
Tack,,det ska jag kolla
av Amarace
#610127
Finns bara klack på nya Stromberg, alltså till 240 81 o nyare. PÅ äldre så får man känna när det är ok, fyll lite, tryck ner dämpkolven, när du känner ett motstånd är det nog, du ska kunna trycka ner dämpkolven, men de ska ta emot lite. Fyller man för mycket brukar det leta sig ut på nåt vis, SU är bättre, där finns ett hål som det trycks ut ur då det är för mycket.
av TRavens
#610141
Amarace skrev:Finns bara klack på nya Stromberg, alltså till 240 81 o nyare. PÅ äldre så får man känna när det är ok, fyll lite, tryck ner dämpkolven, när du känner ett motstånd är det nog, du ska kunna trycka ner dämpkolven, men de ska ta emot lite. Fyller man för mycket brukar det leta sig ut på nåt vis, SU är bättre, där finns ett hål som det trycks ut ur då det är för mycket.
Det är den gamla, den med ställbar skruv under,,men blir det för mycket,,går den dåligt då??
Användarvisningsbild
av NickeGubben
#617502
Du kan hälla i fem liter om du skulle tjura till dej.
Överflödet kommer ut i venthålet i ratten första fullgasen.
Den surar lite dom första fullgaskörningarna då det är lite trångt då oljan ska ut ur hålet o ner på avgasröret o ta eld ;)
Det är 'accelerationspumpen' det där.
Det viktigaste är att du känner ett motstånd sista cm då du stoppar ner dämparen.
av Amarace
#617507
NickeGubben skrev:Du kan hälla i fem liter om du skulle tjura till dej.
Överflödet kommer ut i venthålet i ratten första fullgasen.
Den surar lite dom första fullgaskörningarna då det är lite trångt då oljan ska ut ur hålet o ner på avgasröret o ta eld ;)
Det är 'accelerationspumpen' det där.
Det viktigaste är att du känner ett motstånd sista cm då du stoppar ner dämparen.
Finns inget sånt hål på en Stromberg, bara SU som har det (som jag skrev tidigare)
Användarvisningsbild
av lennarte
#1492183
Eftersom det från början är en ATF olja, är det väl lika bra att fortsätta med det. Typ automatlådeolja. Motorolja är för tjock. Nu fanns det inte SAE 0W-20 syntetolja när jag höll på med detta, annars kanske det funkar med sådan olja också

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]