Tips vid bromsrenovering PV, Duett m.fl
Postat: tis 06 sep 2011, 16:59
Jag vill dela med mig av ett litet tips, iofs är det kanske en självklarhet, men detta var första och absolut SISTA gången jag missar detta.
Tipset är: När ni köper nya delar, plocka isär och inspektera att dom är riktigt ihopsatta, jag gjorde tyvärr inte det.
I detta fallet var det en av mina nya hjulcylindrar vars ena inre tätning hade kantrat och låg på sniskan. Detta fick följden att oljan fullkomligt sprutade ur den defekta cylindern och blaskade ner de nyss rengjorda beläggen och trumman med bromsolja. :evil:
Inte fullt så roligt när man är i princip körklar att istället få riva ner allt igen för att reparera, rengöra, justera om bromsarna m.m... suck :roll:
Men men, man lär så länge man lever eller vad är det dom säger? :idea:
Tipset är: När ni köper nya delar, plocka isär och inspektera att dom är riktigt ihopsatta, jag gjorde tyvärr inte det.
I detta fallet var det en av mina nya hjulcylindrar vars ena inre tätning hade kantrat och låg på sniskan. Detta fick följden att oljan fullkomligt sprutade ur den defekta cylindern och blaskade ner de nyss rengjorda beläggen och trumman med bromsolja. :evil:
Inte fullt så roligt när man är i princip körklar att istället få riva ner allt igen för att reparera, rengöra, justera om bromsarna m.m... suck :roll:
Men men, man lär så länge man lever eller vad är det dom säger? :idea: