Moderator: Moderatorer

#1244110
grillchips skrev: tor 12 apr 2018, 13:19 Långresa två helger i rad snart, så jag tog mig i kragen och beställde hem stänkskydd bak redan nu. Hade tänkt att avvakta lite men lär lägga över 200 mil på 2 helger snart så lika bra att fixa direkt. Beställde igår från Vparts och nu, ganska exakt 24h senare har jag de i skuffen i bilen.

Även börjat lägga in saker i bilen inför helgens fix av lackskydd. Blir visst en del att göra. Skaffade en ny extra hink (med extra gritguard) så jag kan köra 2 bucket method när jag svampar V90n för första gången.BildBild
Inte tänkte du väl faktiskt använda svamp till din nya lack? :-o
#1244134
Monterat sommarhjulen
#1244139
Bytt elantenn på C70:n, monterat en original Volvo istället för en eftermarknads-variant som satt där innan och som bestämde sig för att inte vilja gå tillbaka när radion stängdes av, original är dessutom snyggare och har bättre funktion :-)

Mike
#1244145
svergie2 skrev: fre 13 apr 2018, 07:31
Perra83 skrev:Bifogning av bilder fungerar fortfarande inte från Sveriges vanligaste mobiltelefon Samsung S7 edge.

Fick på nya däcken idag Michelin Pilot Sport 4S 235/40 19 96Y XL. Däcken har samma dimension som de gamla Bridgestone S001 men dom nya är ändå bredare. Körde sex mil direkt och är riktigt nöjd!!
Styrresponsen är fenomenalt bra. Bilen svänger in kvickt och ligger svinstadigt i snäva kurvor. Man kan tro att däcktrycket är typ 5bar med tanke på hur stadiga dom är men dom är inte alls stötiga. Tycker att dom rullar tystare än mina 18" Nokian hakka R2.
Tror du gör något fel, för mig funkar det båda I Tapatalk samt webben. S8+. :) Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Error, filen är för stor får jag upp hela tiden. 3.41Mb är inte stort år 2018. Min systemare tar bilder på ca 10Mb. Förr gick det att lägga in biler från en annan sidan men tro det eller ej men det går inte heller.
#1244148

SBergdahl skrev: Inte tänkte du väl faktiskt använda svamp till din nya lack? :-o
Oh nej! Jag använder enbart svampar till fälgarna ibland. Dessa är nog mer lättvättade än mina 19" på v50n så förhoppningsvis behövs de inte ens.

Skickat från min EML-L29 via Tapatalk

#1244149
Perra83 skrev: fre 13 apr 2018, 20:41
svergie2 skrev: fre 13 apr 2018, 07:31
Perra83 skrev:Bifogning av bilder fungerar fortfarande inte från Sveriges vanligaste mobiltelefon Samsung S7 edge.

Fick på nya däcken idag Michelin Pilot Sport 4S 235/40 19 96Y XL. Däcken har samma dimension som de gamla Bridgestone S001 men dom nya är ändå bredare. Körde sex mil direkt och är riktigt nöjd!!
Styrresponsen är fenomenalt bra. Bilen svänger in kvickt och ligger svinstadigt i snäva kurvor. Man kan tro att däcktrycket är typ 5bar med tanke på hur stadiga dom är men dom är inte alls stötiga. Tycker att dom rullar tystare än mina 18" Nokian hakka R2.
Tror du gör något fel, för mig funkar det båda I Tapatalk samt webben. S8+. :) Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Error, filen är för stor får jag upp hela tiden. 3.41Mb är inte stort år 2018. Min systemare tar bilder på ca 10Mb. Förr gick det att lägga in biler från en annan sidan men tro det eller ej men det går inte heller.
Jag får också det felet men sidan säger då också max 2MB vilket är i snålaste laget. Man kunde också tänkt sig att den automatiskt skalade ner för stora bilder som många forum gör. Mobilbilderna är ju typ 8MB styck.

Jag sparar om alla bilder jag lägger upp med Photoshop Express i mobiln förinställd på 2000px max på någon sida. Inte hittat nån annan app som gör det med färre tryck än.
#1244151
SBergdahl skrev: fre 13 apr 2018, 20:47
Perra83 skrev: fre 13 apr 2018, 20:41
svergie2 skrev: fre 13 apr 2018, 07:31

Tror du gör något fel, för mig funkar det båda I Tapatalk samt webben. S8+. :) Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Error, filen är för stor får jag upp hela tiden. 3.41Mb är inte stort år 2018. Min systemare tar bilder på ca 10Mb. Förr gick det att lägga in biler från en annan sidan men tro det eller ej men det går inte heller.
Jag får också det felet men sidan säger då också max 2MB vilket är i snålaste laget. Man kunde också tänkt sig att den automatiskt skalade ner för stora bilder som många forum gör. Mobilbilderna är ju typ 8MB styck.

Jag sparar om alla bilder jag lägger upp med Photoshop Express i mobiln förinställd på 2000px max på någon sida. Inte hittat nån annan app som gör det med färre tryck än.
Aaa precis! Nedskalning hade varit super.
I gamla laptopen hade jag ett tillägg som hette typ imageresize som i två knapptryck justerade bilden. Ska kolla om det finns till mobilen.
  • 1
  • 918
  • 919
  • 920
  • 921
  • 922
  • 1851
Köpråd V60 etanol

Är de inte bytta så välj annat exe[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]