Moderator: Moderatorer

#1245540
svergie2 skrev:Var inne för byte av vindrutan igår med V60in pga stenskott. Skulle kosta 1600 men slutade med att Volvo tog det på goodwill eftersom rutan hade släppt i limningen vilket tydligen är ett vanligt problem. Toppen, men när vi rullade ifrån verkstaden så brummade kupefläkten som Fan, så det blev att åka tillbaka. Något från den nya rutan som hade ramlat ner i kupefläkten. Teknikern löste det utan tjafs och problem, trots att dom egentligen hade slutat för dagen. Gick på 15 minuter, mycket bra service! :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Haha, exakt samma hände mig när jag fått bytt vindruta. Att fläkten brummade och slog - fixades givesvis nästa dag omgående men ändå lustigt. Fick aldrig veta vad det egentligen var som orsakade det mer än att "något hade trillat ner"
#1245545
danielh1025 skrev:
svergie2 skrev:Var inne för byte av vindrutan igår med V60in pga stenskott. Skulle kosta 1600 men slutade med att Volvo tog det på goodwill eftersom rutan hade släppt i limningen vilket tydligen är ett vanligt problem. Toppen, men när vi rullade ifrån verkstaden så brummade kupefläkten som Fan, så det blev att åka tillbaka. Något från den nya rutan som hade ramlat ner i kupefläkten. Teknikern löste det utan tjafs och problem, trots att dom egentligen hade slutat för dagen. Gick på 15 minuter, mycket bra service! :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Haha, exakt samma hände mig när jag fått bytt vindruta. Att fläkten brummade och slog - fixades givesvis nästa dag omgående men ändå lustigt. Fick aldrig veta vad det egentligen var som orsakade det mer än att "något hade trillat ner"
Han sa vad det var som hade ramlat ner, men kommer inte ihåg vad haha. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

#1245574
Beställt en maskin för textil/klädseltvätt och tillhörande kem.
Ska bli intressant att se hur den kommer funka...
#1245675
Monterat glasögonhållare
Bilagor
IMG_1373.JPG
IMG_1373.JPG (1022.3 KiB) Visad 1089 gånger
#1245721
Sommartassarna på även här uppe i norr!

Bild
#1245802
batmac skrev:Sommartassarna på även här uppe i norr!
Snyggt! Men vad innebär norr? Är i Jukkasjärvi just nu och det är fin vårvinter här nu :)
#1245813
Micce1980 skrev: lör 21 apr 2018, 17:12
batmac skrev:Sommartassarna på även här uppe i norr!
Snyggt! Men vad innebär norr? Är i Jukkasjärvi just nu och det är fin vårvinter här nu :)
Haha ja egentligen skulle jag väl säga mellersta Sverige. Men eftersom Schtockholmarna ser allt ovanför Uppsala för Norrland så körde jag på det. Umeå bor jag i.
#1245821
batmac skrev: lör 21 apr 2018, 17:48
Micce1980 skrev: lör 21 apr 2018, 17:12
batmac skrev:Sommartassarna på även här uppe i norr!
Snyggt! Men vad innebär norr? Är i Jukkasjärvi just nu och det är fin vårvinter här nu :)
Haha ja egentligen skulle jag väl säga mellersta Sverige. Men eftersom Schtockholmarna ser allt ovanför Uppsala för Norrland så körde jag på det. Umeå bor jag i.
För oss länge söderut är det allt norr om Stockholm ;-)

Sen kör man till Sundsvall som ändå är en bit och inser att man inte kommit så långt..
#1245829
Allt norr om Hallandsåsen är Norrland. :))

Var inne på Feltema och köpte En uppsättning textilmattor till en V60. Dom främre passar i originalfästet även till XC 60 -2017. Bakre är likadana som original men passar inte i fästena. Dessa mattor använder jag på vintern. Skall utgå och säljes för halva priset, 124,50. Prisvärt!
  • 1
  • 922
  • 923
  • 924
  • 925
  • 926
  • 1845
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]