Moderator: Moderatorer

#1253946
SebSE skrev: fre 08 jun 2018, 20:20
fjohan82 skrev: fre 08 jun 2018, 17:07 Har också provkört ett antal olika kombinationer, både vanliga V90 och CC samt S90, både bensin och diesel, FWD och AWD. Sommar och vinterdäck, 18-21", friktion och dubb. Alla helt vibrationsfria.
De har alltså inte haft ryggmassagen som de andra verkar ha klickat i som tillval men inte kommit på hur man avaktiverar :-D :-/ :-)
Märkligt, många var ju fullutrustade... ;-)
#1254058
Fixat AC-kompressorn på S70:n som lade av efter några minuters körning, visade sig att gapet vid magnetkopplingen var för stort, ca 1 mm istället för 0,3-0,6. Orkade inte demontera kompressorn för att kunna demontera magnetkopplingen så det blev en najtråd nedsmidd till 0,5 mm som mellanlägg, full funktion efter detta. Fyllde även systemet och provkörde i 28 grader utetemp, funkar klockrent.
Nu återstår att se om funktionen är lika bra resten av sommaren eller om det också finns ett läckage någonstans...

Mike
#1254070
Kollmätte kompressorn på C70:n, spelet där var nästan 1mm, så det blev samma operation där som på S70:n förutom att jag inte behövde fylla gas på den.
Vi kommer att ta C70:n på semesterresan till Gotland i juli, misstänker att hustrun hade haft åsikter om klimatorn hade lagt av på den resan...

Mike
#1254130
Igår fick V90 agera packåsna till soptippen. Har den stora formgjutna plastmattan i bagaget men köpte ändå en "flyttfilt" som jag la ut över golvet. 6 sopsäckar med jord och 2 sopsäckar med kvistar.

Beställde hem lite nytt från Tershine som ska bli intressant att prova. Men nu borde jag ta och plocka hem lite lädervård, lutar åt Meguiars leather balm.

Förra helgen lekte jag med autofällningen av bakstolarna. Känns som att de flyger ner med ganska rejäl kraft. Bra att veta så man inte har något löst i sätet.

3v kvar till eget garage!
#1254161
Tvättat kärran och lagt på Tershine Refract inför morgondagens verkstadsbesök.
Känner mig inte bekväm att lämna in en otvättad och ostädad bil.
#1254194
grillchips skrev:Igår fick V90 agera packåsna till soptippen. Har den stora formgjutna plastmattan i bagaget men köpte ändå en "flyttfilt" som jag la ut över golvet. 6 sopsäckar med jord och 2 sopsäckar med kvistar.

Beställde hem lite nytt från Tershine som ska bli intressant att prova. Men nu borde jag ta och plocka hem lite lädervård, lutar åt Meguiars leather balm.

Förra helgen lekte jag med autofällningen av bakstolarna. Känns som att de flyger ner med ganska rejäl kraft. Bra att veta så man inte har något löst i sätet.

3v kvar till eget garage!
Jag rekommenderar denna. Har den själv och är grymt nöjd med den! Lastsäck Zacky. 149 kr.
https://www.clasohlson.com/se/Lasts%C3% ... r411272000
#1254210
Efterfyllde AC:n på 960:n, saknades lite gas för full funktion, den blev även lite "automattvättad" då det kom ett sjujädrans åskväder med det första regnet på 6 veckor...

Mike
#1254252
fjohan82 skrev: sön 10 jun 2018, 12:47 Tvättat kärran och lagt på Tershine Refract inför morgondagens verkstadsbesök.
Känner mig inte bekväm att lämna in en otvättad och ostädad bil.
Samma här! Ska boka besiktningstid nu snart trots att jag har till typ sista januari på mig. Sköt att slippa åka in med en snöslaskig bil.
#1254355
Haft bilen på verkstad för diverse åtgärder:
Hackande spegelglas: Infettade glidplattor för höger backspegelglas.
Fladdrande halvljus: Felaktigt monterade sprintar till stråklastaren.
Sned ratt: Justerat, nu rak.
Plast under bil sprucken efter att ett föremål slagit upp: Ny skyddsplåt monterad.
Stum bromspedal ibland, trots tidigare åtgärd på annan verkstad: Ny pedallägesgivare monterad, efter att den hade satt felkod.

Nu är allt som det ska igen och jag är en toknöjd kund! :-)

Förresten, hyrbilen blev ingen V90. Den "strejkade" av oklar anledning. Blev en V60 D3 aut. Classic istället. Den funkade också 8-)
  • 1
  • 946
  • 947
  • 948
  • 949
  • 950
  • 1845

Lika bra att starta en garagetråd om den kom[…]

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]