Moderator: Moderatorer

#1243909
UnleashFusion skrev:
fjohan82 skrev: tor 12 apr 2018, 13:56 nya torkarblad, Bosch Aerotwin.
Ser att många byter till bosch aerotwin, hur bra är dom om man nu jämför med tex. volvos egna original?

Mina biltema-torkarblad; efter cirka 2år håller på att bli sämre och sämre och funderar på bosch, är dom bra vid högre fart (100-120ish km/timmen?)(bosch)
Tycker dom är bättre än original.
Det bladet jag monterade på höger sida tar dock inte riktigt längst ner vid rutans ytterkant. Förmodligen fel på detta enskilda blad, men inget som stör mig. Jag glor ändå aldrig där...
Byter blad två gånger/år, vill kunna se vad jag kör....
Tycker de är bättre i högre farter också, på Autobahn måste de lira, men i 200+ och ösregn får även de bästa blad bekänna färg :)
Förresten, vem ligger bakom Volvos originalblad? Bosch eller någon annan...?
#1243919
fjohan82 skrev: tor 12 apr 2018, 22:03
UnleashFusion skrev:
fjohan82 skrev: tor 12 apr 2018, 13:56 nya torkarblad, Bosch Aerotwin.
Ser att många byter till bosch aerotwin, hur bra är dom om man nu jämför med tex. volvos egna original?

Mina biltema-torkarblad; efter cirka 2år håller på att bli sämre och sämre och funderar på bosch, är dom bra vid högre fart (100-120ish km/timmen?)(bosch)
Tycker dom är bättre än original.
Det bladet jag monterade på höger sida tar dock inte riktigt längst ner vid rutans ytterkant. Förmodligen fel på detta enskilda blad, men inget som stör mig. Jag glor ändå aldrig där...
Byter blad två gånger/år, vill kunna se vad jag kör....
Tycker de är bättre i högre farter också, på Autobahn måste de lira, men i 200+ och ösregn får även de bästa blad bekänna färg :)
Förresten, vem ligger bakom Volvos originalblad? Bosch eller någon annan...?
Låter väldigt bra, lade nyss beställning på fram-,passagerar- och bakruta från bosch för 433kr , får hoppas att auto-mister levererar och inte skickar fel produkter bara, butiken hade hela kalaset säkert läggat på minst 700-750kr för 3 torkarblad från bosch

Oklar vem som ligger bakom volvos originalblad faktiskt :-/
#1243932
Bifogning av bilder fungerar fortfarande inte från Sveriges vanligaste mobiltelefon Samsung S7 edge.

Fick på nya däcken idag Michelin Pilot Sport 4S 235/40 19 96Y XL. Däcken har samma dimension som de gamla Bridgestone S001 men dom nya är ändå bredare. Körde sex mil direkt och är riktigt nöjd!!
Styrresponsen är fenomenalt bra. Bilen svänger in kvickt och ligger svinstadigt i snäva kurvor. Man kan tro att däcktrycket är typ 5bar med tanke på hur stadiga dom är men dom är inte alls stötiga. Tycker att dom rullar tystare än mina 18" Nokian hakka R2.
#1243936
UnleashFusion skrev:
fjohan82 skrev: tor 12 apr 2018, 13:56 nya torkarblad, Bosch Aerotwin.
Ser att många byter till bosch aerotwin, hur bra är dom om man nu jämför med tex. volvos egna original?

Mina biltema-torkarblad; efter cirka 2år håller på att bli sämre och sämre och funderar på bosch, är dom bra vid högre fart (100-120ish km/timmen?)(bosch)
Dom är bättre. Har kört på Valeo (vilka jag är 99% säker på även ligger i volvokartongen) men nej, de håller inte måttet längre. Förra paret valeo var nästan slut ur kartong.
Så det blir bosch.

För övrigt fått i ny ruta den här veckan. Även beställt en uppsättning däck, färdigrullat på S001 även för mej. Fick bli Falken FK510 efter 100 år av överläggande med mej själv. Ville ha tysta och bäst våtgrepp (efter bridgestonedäckens totala avsaknad av de 2 sakerna) och då var det de här kvar.
#1243942

Perra83 skrev:Bifogning av bilder fungerar fortfarande inte från Sveriges vanligaste mobiltelefon Samsung S7 edge.

Fick på nya däcken idag Michelin Pilot Sport 4S 235/40 19 96Y XL. Däcken har samma dimension som de gamla Bridgestone S001 men dom nya är ändå bredare. Körde sex mil direkt och är riktigt nöjd!!
Styrresponsen är fenomenalt bra. Bilen svänger in kvickt och ligger svinstadigt i snäva kurvor. Man kan tro att däcktrycket är typ 5bar med tanke på hur stadiga dom är men dom är inte alls stötiga. Tycker att dom rullar tystare än mina 18" Nokian hakka R2.
Tror du gör något fel, för mig funkar det båda I Tapatalk samt webben. S8+. :) Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Användarvisningsbild
av C.W.
#1244061
Förlängt 'Volvo On Call-abonnemanget' 39€ / år

Kunna styra värme och kyla från soffan innan man ska iväg = suveränt
:-D
#1244071
Slängt på sommardäcken samt mina "nya" fälgar mefitis 18" samt Nokian halka black 2 225/40 18.

Rätt nöjd med looken faktiskt, skulle behöva vara lite lägre dock. Men vet inte om jag orkar att fixa med det
Snapchat-176691498.jpg
Snapchat-176691498.jpg (461.04 KiB) Visad 1096 gånger
[attachment=0]
#1244089
Tyvärr inget kul. 244an är död nu :crying:
Lever endast på konstgjord andning.
Plockat ur en del saker idag. I helgen åker extraljusrampen, stereon, baslådan mm ut och på Torsdag kör jag till jobbet med den en sista gång och kör till skroten på hemvägen.
Torsdag är enda dagen på Veckan som min skrot har öppet på kvällen.
På måndag blir det premiär till jobbet med min nya pärla. En Ford Fusion 07a. 13500 mil och endast två ägare före mig :-D
Vet inte varför jag inte kan ladda upp bilder som visas längre för?
Gissar att det beror på att jag kör Ford from i morgon :-(
Full bild.
http://forumbilder.se/H6IF5/hpim2316

Här är en liten förminskad bild av bilen.
Bilagor
phpJJVXSQAM.jpg
phpJJVXSQAM.jpg (53.57 KiB) Visad 1080 gånger
Senast redigerad av 2 dalle76, redigerad totalt 0 gång.
#1244098
Sommardäcken monterade, så skönt!!! Passade även på att beställa "lastnätet" i stål, det i tyg som följer med är inte snyggt!!!

Tänk att det alltid slutar med att man går från bilfirman några tusen fattigare, suck...Bild
  • 1
  • 917
  • 918
  • 919
  • 920
  • 921
  • 1845

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]