Moderator: Moderatorer

#1246399
Henkan skrev: tis 24 apr 2018, 18:50
fjohan82 skrev:Registreringsbesiktigat bilen efter Polestar-optimeringen.
Nu är T31B inlagd som en notering...

https://transportstyrelsen.se/sv/vagtra ... Textkoder/
Just ja, det måste jag göra med min. Vad kostade det?
Lite olika mellan stationer, men jag gav typ 800 spänn.
Det görs inte på alla stationer, så det kan vara ett pussel att få ihop tider med passande tillfällen.
#1246414
Micce1980 skrev:
Magnus-B skrev:Demonterat glasögonhållaren.
Var ju trafikfarligt att l ta ur och lägga i solglasögonen när man kör.
???? What. Jag formligen älskar min, sitter i vår andra Volvo nu ;)

Annars så tittade till min pärla idag, var nära nog två veckor sedan den rullade nu men imorgon får den sträcka på sig ;-)
Tyckte det kändes bakvänt men alla är olika.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1246461
Bytte hjullagerhubbar på bägge bak, bytte sedan till sommardäck och fortsatte med tvätt och vaxning. Sedan var jag och provkörde en nyare bil, en S60 T6 AWD -2011. Nu suger det i köptarmen kan ju tilläggas.
#1246476
Tvättat och putsat på trotjänaren S80 V8 som nu ska bytas in till en S90t8. Får väl dock lägga lite imellan. Så nu idag blir det sista färden med ett underbart ljud. Undrar om man kan spela in ljuder och använda vid eldrift? :-)
#1246623
Dagens projekt blev att påbörja dämparbytet till sportdämpare (R-Design, fast nyare :p) och byta motorfästen. Framdämparna och ena nedre motorfästet är klara åtminstone. Övre lär väl inte ta många minuter att byta det heller vid tillfälle.
#1246642
Bytte sim-kort i V90n, till ett med lite mer data på. Undrade varför Spotify bara buffrade hela tiden, kom på att man i bilen kunde se åtgången datamängd. Gränsen låg på 5gb, 5.5gb var förbrukat. Petade i det nya och tada.wav, allt flyter på snabbt och smärtfritt igen.
#1246693
Samma Grillchips dvs bytte till nytt sim-kort med ny data.
Fick även nya sommardäck monterade. Hankook Ventus V12 evo2. Första intrycket är att dom går bra mycket tystare än min gamla Bridgestone Potenza :-)

Bild
  • 1
  • 925
  • 926
  • 927
  • 928
  • 929
  • 1845
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]