PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Arne
#544766
Från -75 års modell har B20 simringstätning vid den bakre delen på vevaxeln. Fram däremot måste man låta svarva ur kåpan så man kan modifiera med simringstätning, det finns även utbyteskåpor att köpa, tror KG Trim har sådana.
av Amarace
#544987
Hasse63 skrev:Min 76 motor har det monterat fram från fabrik

Och det är en bilmotor, inget från nåt stationärt eller båt eller militärt el liknande?

Jag har haft en par från 76, och har från 75, men ingen av dom har packbox fram (alla har suttit i 242), men det kanske fanns med bäggedera. Måste kolla dom gröna häftena för nyheter.

Edit, står inget om att det skulle skett nån sån ändring i dom gröna häftena. Så det var filtring original på främre kåpan på B20 i 240.
Användarvisningsbild
av Hasse63
#545018
Ingen vet säkert var min "Nymotorn" var tänkt att sitta men jag gissar i nån valp,,, Tassarna är dock till det marina hållet... föra ägaren tänkte ha den i en båt så det kan förklara "båttassarna"

De gröna har ju rätt och nu är det bekräftat, tack Amarace
av Amarace
#545026
De gröna har inte alltid rätt, ibland är det nåt litet som skiljer, men för det mesta så :)

då förstår jag, för många militära och för stationärt bruk har ju lite special, så då sitter det packbox ibland, det har jag också varit med om.
av anteb
#1458983
Hur centrerar jag bakre gavel med packbox till veven?

ska packboxhållarens tätningsyta mot tråget vara jämnt med blockets eller kan det blir hur som helst efter centrering??

Rensat och impregnerat läder stolar och inter[…]

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]