Sida 1 av 1

ang weber 36/36

Postat: sön 08 aug 2010, 17:00
av MickeNorr
Hej har satt in en weber har d-kam, e topp, tunnar toppackning, den blöddrar och stiften är rätt svarta så den får för mycket....vilket munstycke ska man byta då??

mvh/Micael

Re: ang weber 36/36

Postat: sön 08 aug 2010, 21:45
av Frownlayer
Plocka isär hela förgasaren, kolla upp alla delar. (låter som att det är mer än en del som ska bytas enligt mig!)

Här finns listan på hur den ska bestyckas

Re: ang weber 36/36

Postat: sön 08 aug 2010, 22:49
av MickeNorr
Frownlayer skrev:Plocka isär hela förgasaren, kolla upp alla delar. (låter som att det är mer än en del som ska bytas enligt mig!)

Här finns listan på hur den ska bestyckas
får nog göra det kollade h munstycket det satt ett 155 där och 165 på den andra satte dit ett 132 den blev då bättre...

Re: ang weber 36/36

Postat: mån 09 aug 2010, 15:40
av rd350
Kolla nålventilen så den inte flödar.

Re: ang weber 36/36

Postat: ons 18 aug 2010, 16:57
av MickeNorr
rd350 skrev:Kolla nålventilen så den inte flödar.
nu har man äntligen fått till den

Re: ang weber 36/36

Postat: ons 18 aug 2010, 17:10
av rd350
Vad var det som bråkade?

Re: ang weber 36/36

Postat: ons 18 aug 2010, 20:53
av MickeNorr
rd350 skrev:Vad var det som bråkade?
det var tändstift+ en tändkabel bytte det så går den som en klocla

Re: ang weber 36/36

Postat: tor 19 aug 2010, 12:27
av rd350
Inte alltid det är så invecklat! :wink:

Re: ang weber 36/36

Postat: tor 19 aug 2010, 13:28
av Rådlös
Bara en liten kommentar. OBS! Det är inte säkert att det är överförbarart i Micke Norr's fall, men som upplysning till den som inte har stött på problemet förut: Tändkablar slits likaväl som andra tänddelar, fördelarlock, rotor och tändstift. Dom skall bytas med jämna mellanrum som allt annat. Kanske inte samma tidsintervall, men bytas skall dom.