PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tholin74
#248888
Det verkar helt omöjligt att få tag i ett nytt Bosch laddningsrelä till min Amazon -68 med likströmsgenerator!
Är det någon som vet var man får tag i ett, de har utgått från Bosch, Volvonummer är 238640 och Bosch-
nummer är 0190350005, kan ju vara någon som har ett liggande utan o veta att jag behöver det :D !
Missade tyvärr ett helt nytt i dagarna på nätauktion, gissa om man grämer sig att jag såg för sent.... :-(O) !
Användarvisningsbild
av Tholin74
#249287
Tack för tipset, jag vet att det finns en där nu men jag vill ha en Bosch original och ingen "piratdel" helst på min Amma.
Kanske får man söka utomlands....??:-/
av Rådlös
#1264828
Betänk att frågan är nästan 10 år gammal. Man kan ju kolla när TS var på forumet senast. Vederbörande var dessutom fixerad av att det skulle vara en Bosch original, som knappast fanns då. Nu har det gått snart 10 år och chansen är ännu mindre att det finns någon original.
Om du saha är ute i ett liknande ärende så är det 100 gånger enklare att köpa en växelströmsgenerator och sätta dit. Det ger dessutom ett antal fördelar som t.ex bättre (starkare) laddning, fabriksny tillverkning, inbyggd elektronisk laddningsregulator.
Användarvisningsbild
av Tholin74
#1265176
Hej, TS här, lite kul att få svar efter snart 10 år ;-) !
Sålde min fina Amazon 2009, kallar mig väl själv
knappt för ”fixerad” men så kan man ju tolka det
när man är ute efter originaldel....hursomhelst så fann jag en hos en liten firma i södra Tyskland(dyrt) så visst fanns det att få tag på :-D
Den nya ägaren fick en bil med bra laddning och den fungerar säkert än!

Jag har Auto hold aktiverat på min och 9 av […]

S/V60 Polestar utan taklucka

Ok, då är det antagligen en förser[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]

Berömvärt tålamod. Mina 5-6 m&a[…]