Sida 1 av 1

Byta automatlåda

Postat: ons 02 jan 2008, 11:36
av Dobermann
Undrar om nån här vet hur mycket mod det behövs för att i första hand en BW55 på en B20?

Postat: ons 02 jan 2008, 13:08
av Hasse63
Vilken bil är det?

Sen så lutar en BW55 låda då den monterar på en B20. Kanske ett svep från en BW35 passar om det nu går att byta.

Postat: ons 02 jan 2008, 15:17
av Dobermann
Hasse63 skrev:Vilken bil är det?

Sen så lutar en BW55 låda då den monterar på en B20. Kanske ett svep från en BW35 passar om det nu går att byta.
Jo jag vet den lutar å det är ju första problemet, vet att det går att skruva lös spränkåpan på bw55, kommer dock inte ihåg hur det ser ut riktigt, om det tex bara är bulta lös den borra nya hål och skruva ihop igen?

eller om spränkåpan från bw35 passar?

Hörde att aw71 skulle passa på bw35 sprängkåpa? vet dock inget om den lådan...vill ha en så simpel låda som möjligt.

Sen är längden på dessa lådor oxså av intresse då jag vill ha en kort låda

Bilen som den ska sitta i är en Valp, så nästa problem är anpassningen till fördelningslådan :)

Postat: ons 02 jan 2008, 15:41
av anp

Postat: ons 02 jan 2008, 17:21
av Frownlayer
Jag vet att när man ska byta från manuell till automat på en 142 med b20 så måste man flytta bak växellådsbalken ca 10 cm.

Postat: ons 02 jan 2008, 20:48
av Dobermann
anp skrev:http://www.jeepsweden.net/jeepforum/vie ... ht=adapter
Är det ett alternativ?
Hade kunnat varit nått, skulle vilja veta hur den är byggd dock, om den bara är bultad i bakre strutens 4 skruvar samt 2 ihoppsvetsade hylsor för drivaxeln, eller om den är gjord utan "strut"

annars var det intressant

Postat: ons 02 jan 2008, 20:49
av Dobermann
Frownlayer skrev:Jag vet att när man ska byta från manuell till automat på en 142 med b20 så måste man flytta bak växellådsbalken ca 10 cm.
Minsta problemet :)

Postat: tor 03 jan 2008, 06:55
av anp
Dobermann skrev:
anp skrev:http://www.jeepsweden.net/jeepforum/vie ... ht=adapter
Är det ett alternativ?
Hade kunnat varit nått, skulle vilja veta hur den är byggd dock, om den bara är bultad i bakre strutens 4 skruvar samt 2 ihoppsvetsade hylsor för drivaxeln, eller om den är gjord utan "strut"

annars var det intressant
Tas inte struten bort?

Postat: tor 03 jan 2008, 10:11
av Dobermann
anp skrev:
Dobermann skrev:
anp skrev:http://www.jeepsweden.net/jeepforum/vie ... ht=adapter
Är det ett alternativ?
Hade kunnat varit nått, skulle vilja veta hur den är byggd dock, om den bara är bultad i bakre strutens 4 skruvar samt 2 ihoppsvetsade hylsor för drivaxeln, eller om den är gjord utan "strut"

annars var det intressant
Tas inte struten bort?
Vet ej, blir ju kortare med en konstruktion utan strut, men lättare att tilverka med struten kvar, vet ej hur den som det länkades till är byggd