Byta automatlåda
Postat: ons 02 jan 2008, 11:36
Undrar om nån här vet hur mycket mod det behövs för att i första hand en BW55 på en B20?
Hasse63 skrev:Vilken bil är det?Jo jag vet den lutar å det är ju första problemet, vet att det går att skruva lös spränkåpan på bw55, kommer dock inte ihåg hur det ser ut riktigt, om det tex bara är bulta lös den borra nya hål och skruva ihop igen?
Sen så lutar en BW55 låda då den monterar på en B20. Kanske ett svep från en BW35 passar om det nu går att byta.
anp skrev:http://www.jeepsweden.net/jeepforum/vie ... ht=adapterHade kunnat varit nått, skulle vilja veta hur den är byggd dock, om den bara är bultad i bakre strutens 4 skruvar samt 2 ihoppsvetsade hylsor för drivaxeln, eller om den är gjord utan "strut"
Är det ett alternativ?
Frownlayer skrev:Jag vet att när man ska byta från manuell till automat på en 142 med b20 så måste man flytta bak växellådsbalken ca 10 cm.Minsta problemet :)
Dobermann skrev:Tas inte struten bort?anp skrev:http://www.jeepsweden.net/jeepforum/vie ... ht=adapterHade kunnat varit nått, skulle vilja veta hur den är byggd dock, om den bara är bultad i bakre strutens 4 skruvar samt 2 ihoppsvetsade hylsor för drivaxeln, eller om den är gjord utan "strut"
Är det ett alternativ?
annars var det intressant
anp skrev:Vet ej, blir ju kortare med en konstruktion utan strut, men lättare att tilverka med struten kvar, vet ej hur den som det länkades till är byggdDobermann skrev:Tas inte struten bort?anp skrev:http://www.jeepsweden.net/jeepforum/vie ... ht=adapterHade kunnat varit nått, skulle vilja veta hur den är byggd dock, om den bara är bultad i bakre strutens 4 skruvar samt 2 ihoppsvetsade hylsor för drivaxeln, eller om den är gjord utan "strut"
Är det ett alternativ?
annars var det intressant