PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av exemon
#1567729
Vad för grundinställning är det på su hs6 till en b20b motor? Gällande bränsletillförseln.
Samt har dåligt gas svar ska jag byta til sae 20/30 ist för atf?

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av lennarte
#1567753
Motorolja är betydligt "segare". Så tycker du kolvarna går upp för fort, kan det vara en lösning. Tvivlar dock på att det skulle vara felet. Är nålar och munstycke nytt kan man ju skruva båda i botten och sedan öppna typ 2 - 3 varv och provköra. Och sedan öppna båda lika mycket tills den "drar iväg" som den ska. Om det "smäller och bluddrar" så får den för lite bränsle, då får du öppna mer. När du tycker den accelererar utan problem kan du börja finjustera tändningen. Om grundinställningen är rätt och inte fördelaren är sliten och vakuum regleringen fungerar som den ska så ska den gå riktig. Allra sist får du finjustera tomgången
av LarsBd
#1567796
Munstycket skall skruvas upp mot kolven utan att kolven rör sig samt därifrån skruvas ner 15 sexkanter vilket blir 2,5 varv. Sedan ska även nålar vara av rätt typ och på rätt höjd vilket innebär att hela den koniska delen ska sticka ut samt att hela den cylindriska delen skall vara inne i kolven.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1567865
Är den från ett dubbelmontage är nål och munstycke för små. Men du kan få den att fungera om du gör som skrivits ovan. Men du får öppna mer, ganska mycket mer
Användarvisningsbild
av lennarte
#1567869
Är den från ett dubbelmontage är nål och munstycke för små. Men annars fungerar det om du gör som skrivits ovan.
Det är inte HIF6 du har, dom satt enkel monterade på vissa B20 motorer.
Senast redigerad av 1 lennarte, redigerad totalt 0 gånger.
av exemon
#1568081
Tack igen! Nu går hon rätt så fint tycker jag. Lite höga varv bara men det är väll tändning som står snett. Det är en 085 fördelare, ställd 10 grader före. Visst är det så som den ska stå?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1568108
Har för mig att det var 12° på tomgång (800 varv) utan vakuum slangen till fördelaren kopplad. Med en väl fungerande fördelare.

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]

Funderar på hur jag på bästa s&au[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]