PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Amarace
#1568116
exemon skrev:Tack igen! Nu går hon rätt så fint tycker jag. Lite höga varv bara men det är väll tändning som står snett. Det är en 085 fördelare, ställd 10 grader före. Visst är det så som den ska stå?
Lite höga varv? På tomgång menar du? Det påverkars inte av tändningen, det går alltid att justera på förgasaren om allt är ok, är oftast tjuvluft som ställer till såna problem.

10grader är rätt, men det var ju då den var ny, men det brukar funkgera bra. Minst lika viktigt är brytaravstånd, som helst ska ställas med kamvinkelmätare.
av exemon
#1568298
Nu helt plötsligt dör hon på tomgång, hon dör också på gaspådrag om jag inte våldar med gaspedalen. Men helt plötsligt går hon bra igen. De va en riktigt bra spricka i grenröret som jag svetsade igen men vet inte om det kan ha något med saken att göra.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1568329
Kolla brytarspetsar (utseende och avstånd) är fördelaren gammal och sliten kan tändläget och brytaravståndetändra ändra sig ganska mycket. 085 fördelare, var det inte dom i aluminium som satt på B20E motorerna? Dom byttes redan på -80-talet för för dom var slitna E motorerna var kanske känsliga, men attans vad dom gick, när dom gick. Hämtade några på motorvägen (E6-an) "på den tiden" med lagerras.

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]