PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av Pallee91
#1561750
Är endast förgasarna som är rörda sen köpet.
Spelar ingen roll hur jag skruvar på muttern till munstycket, blir ingen förändring? Jag förstår nu att förra ägaren sa att han alltid körde full choke på den främre gasaren för han tyckte den gick bättre 🤣 måste nog vara ett slitet munstycke eller om den andra suger mer luft eller tjuvar luft någonstans så att den inte får tillräckligt med sug för att få upp bränslet?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1561763
Du har inte bytt nålar och munstycken nu förmodar jag. Kan du se att munstycket rör sig när du skruvar?
Någon gång i början på 70-talet skulle en jobbarkompis serva en BMC 1100 (en hundkoja modell lite större) med dubbla SU som gick taskigt. Gjorde "vanlig" service, vi tog kompprov också för den gick riktigt taskigt. Allt var bra men den gick fortfarande inte bra. Efter en timmes skruvande på förgasarna och provkörningar gick bilen Ok. Då var munstycket på ena förgasaren fullt öppet och det ändra nästan helt stängt. Var felet egentligen var vet jag inte, men kunden var nöjd. Bilen hade inte gått så bra vad han kom ihåg. Han hade inte köpt bilen ny men haft den i många år
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/BMC_ADO16
av Pallee91
#1561764
Tror jag har hittat felet! Nålen i flottör huset fastnar från och till i stängt läge... då får den verkligen ingen soppa 🤣
EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]

Röret är rätt lätt att ta loss[…]

Hej Bilens motorlampa började lysa gult f&oum[…]