PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av jontemalmö
#1551977
Plockade bort stötfångaren fram idag och det blev riktigt bra, däremot bak såg taskigt ut när man såg för mycket av slutdämparen och helt öppet. Hur brukar folk lösa det om man vill köra utan? Funderade även på att skaffa en bak-stötis från en äldre (-73) av den snyggare smala modellen. Passar de rakt på där bak utan modifieringar? (Jag vet att fram då krävs det lite kapning i frontplåten).
av Amarace
#1552028
Inget är likt bak, så där måste du dels bygga egna fästen, dels bygga dit en plåt för att dölja in mot ljuddämparen. Tycker själv det ser hemskt utan bakkofångare oavsett årsmodell.
av jontemalmö
#1552036
Ja, jag insåg det också så originalet åkte på igen illa kvickt! Fram är ju riktigt snyggt utan och blev det på min med, så det behåller jag nog.

Vad är det som skiljer på en stötfångare från en 73 och äldre? 1974:ans två balkar in och två bultar var ju smidigt, kanske man behåller de balkarna och gör fästen ute i mot nya stötisen isf?
av Amarace
#1552042
73 är likadan som äldre, bara gummit som är annorlunda, slätt på 72 o äldre.
av jontemalmö
#1552504
Tack för råd. Jag gjorde så att jag plockade bort bakstötisen, skruvade loss fästena, tog bort gummidistanserna och "justerade in" pinnarna ca 3-4cm på varje sida (med handslägga :P ) och monterade tillbaka. Ingen bild, men blev mycket snyggare när bakre stötfångaren smög in närmre karossen

Funderar på hur jag på bästa s&au[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg ry[…]

Vi som beställt nya XC60

Apropå färger / kulörer är Br[…]

Köpråd V60 etanol

Fanns 2.5FT på V60 över huvud taget? […]